همایش فرصت های توسعه روابط اقتصادی ایران با اوراسیا برگزار شد

همایش آشنایی با فرصت ها و الزامات توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با حضور بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در ساری برگزار شد.

به گزارش مازندروز به نقل از  مهر، عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران صبح شنبه در همایش آشنایی با فرصت‌ها و الزامات توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با بیان اینکه هرکجا دولت به بخش خصوصی توجه کرد در صادرات موفق بودیم گفت: باید برای نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در تلاش است تا صادرات داشته باشد زیرا ظرفیت مازندران فرا استانی است و اگر شرایط مهیا شود با همت بخش خصوصی و حمایت دولت روند صادرات افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی برای صادرات آمادگی دارد و باید همه شرایط را برای این طرح مهیا کنیم و باید از تجریه دیگران بهره گیریم.

مهاجر یادآور شد: اوراسیا ظرفیت بالایی برای توسعه صادرات دارد و ۲۰ میلیون نفر جمعیت و هزار میلیارد دلار بازار اقتصادی دارد و اکنون ایران در این بازار زیر یک درصد نقش دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: می‌توانیم با بهره گیری از فرصت‌ها صادرات خوبی را به کشورهای حوزه اوراسیا داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف باید موانع فراروی را حل کنیم.

وی خواستار حمایت دستگاه‌های دولتی از بخش خصوصی برای توسعه صادرات به کشورهای عضو اوراسیا شد و گفت: چندسالی برای عضویت کشور به اتحادیه اوراسیا منتظر بودیم و اکنون به این هدف رسیدیم.

مهاجر یادآور شد: با الحاق به اوراسیا برای تعدادی از اقلام تعرفه‌ها کاهش یافته است و می‌توان از این فرصت برای توسعه صاردات بهره گرفت.

اخبار مرتبط