تنگ‌تر شدن عرصه بر سوداگران معدن

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات توسط بهره برداران معدنی، گفت: اولویت دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم در واحد‌های تولیدی بوده و با افراد سودجویی که در قالب کارآفرین فعالیت‌های غیرقانونی معدنی داشته برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

او افزود: لازم است کارگروهی با عضویت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نظیر اداره کل صمت، بازرسی کل، منابع طبیعی و میراث فرهنگی در حوزه معادن تشکیل تا قبل از صدور مجوز بهره برداری تمام جوانب زیست محیطی، حفظ منابع طبیعی و حراست از آثار ملی لحاظ گردد.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه عدم هماهنگی دستگاه ها، موجب عدم رونق سرمایه گذاری اقتصادی در استان می‌شود، افزود: حتی المقدور دستورات قضایی نباید منجر به تعطیلی واحد‌های تولیدی شده و مسائل و مشکلات حقوقی واحد‌های معدنی باید در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی و سپس اقدامات قضایی پیرامون آن انجام شود.

 رئیس کل دادگستری گفت: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری با شناسنامه دار کردن و احصاء واحد‌های تولیدی دارای مشکل تلاش می‌کند تا به رفع موانع تولید سهم بسزایی در جهش تولید و شکوفایی اقتصاد در مازندران داشته باشد.

اخبار مرتبط