برف در راه مازندران

معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از نفوذ سامانه سرد بارشی و بارش برف در مناطق ساحلی و جلگه ای خبر داد.

احمد اسدی

از هشدار شماره ۴۰ هواشناسی مازندران  سطح نارنجی آمادگی و اقدام در استان خبر داد.

وی در توصیف سامانه مورد انتظار گفت: زمان شروع نفوذ سامانه سرد بارشی از بعدازظهر چهارشنبه ۱ بهمن ۹۹ بوده و نوع مخاطره‌ آن،بارش باران وبرف، وزش باد شدید موقتی، کاهش شدید دما (در مناطق ساحلی و جلگه ای تا ۱۵ و در ارتفاعات تا ۲۰ درجه) و تداوم شبهای سرد و یخبندان تا اوایل هفته آینده خواهد بود.

معاون‌توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها، در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز بارش برف در حد مشاهده پیش بینی می شود.

اسدی گفت: منطقه اثر این سامانه، کل استان بوده و زمان پایان آن، ‏صبح جمعه ۳ بهمن ۹۹ است.

‌وی با اشاره به اثر مخاطره این سامانه سرد بارشی اظهارکرد: آبگرفتگی در شهر های ساحلی و جلگه ای، مه آلود شدن،کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال لغو پروازها از جمله پیامدها است.
 
معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در توصیه‌ای گفت:پرهیز از تردد جاده ای و سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز ازصعود کوهنوردان، تهیه و ذخیره خوراک دام در ارتفاعات و همچنین تمهیدات و اقدامات لازم در گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری هاو باغات مرکبات به ویژه نهال های جوان  مورد تاکید است.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران