لزوم توجه به موسیقی فاخر و بومی مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: انجمن موسیقی ما تاثیرگذار است و حرف‌های تخصصی زیادی برای گفتن دارد که باید با ایده‌پردازی و اثبات خود، این انجمن را جا بیندازد.

به گزارش مازندروز به نقل از فارس از ساری، عباس زارع عصر امروز در نشست با اعضای انجمن موسیقی مازندران، افزایش قدرت هنری و شنوایی مردم از موسیقی فاخر مازندرانی را یکی از مهم‌ترین اهداف در زمینه اعتلای موسیقی فاخر این استان دانست.

وی افزود: انجمن موسیقی یک شاخه مستقل شده است و شرح وظایفی دارد، داشتن هدف و طرح برنامه را برای این انجمن ضروری است.

زارع تصریح کرد: انجمن موسیقی ما تاثیرگذار است و حرف‌های تخصصی زیادی برای گفتن دارد که باید با ایده‌پردازی و اثبات خود، این انجمن را جا بیندازد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: وجود اساتید برجسته در زمینه موسیقی فاخر مازندرانی در استان را موجب خلق اعتماد در جامعه هدف است، علاقه و توجه ما در حال حاضر آیین و موسیقی بومی است که به اطلاع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان نیز رسیده است.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی مناسب در گسترش فرهنگ بومی برای گردشگران، پرداختن به موسیقی فاخر بومی، آداب و سنت‌های بومی و منطقه‌ای و گسترش آن‌ها برای تاثیرگذاری بر روی گردشگران را ضروری و تاثیرپذیری از گردشگران را ایده آل مناسبی برای مازندران نیست.

زارع اضافه کرد: انجمن موسیقی استان اگر فعال و وپویا باشد می‌تواند موفق عمل کند و با ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل در خصوص پیشبرد امور موسیقی استان تصمیم‌گیری کند.

به گزارش فارس، در پایان این نشست، احکام اعضای انجمن موسیقی استان اهدا شد.

اخبار مرتبط