فرماندار : با تجمعات شب یلدا در آمل برخورد می‌شود

فرماندار آمل با هشدار این که تجمعات شب یلدا وضعیت کرونایی شهرستان را وخیم خواهد کرد ، گفت : محدودیت‌های کرونایی در شب یلدا تشدید و با هرگونه تجمعی برخورد خواهد شد.

علیرضاشریعت روز پنجشنبه

بابیان اینکه طی هفته گذشته روند شیوع کرونا در آمل ثابت بوده ، افزود : متاسفانه در چند روز گذشته تعداد بیماران مبتلا به کووید- ١٩ با شیب ملایمی در حال افزایش بوده است.

وی  با بیان اینکه روستاهای شهرستان نیز درگیر کرونا هستند ، ادامه داد : در حال حاضر روستاها و شهر آمل به یک اندازه درگیر کرونا هستند و بنا بر آخرین اطلاعات بیمارستان ها تعداد مبتلایان در شهر و روستا برابر است و این نشان می دهد که روستاها نیز درگیر این بیماری شدند و باید بیشتر رعایت کرد.
فرماندار آمل به تجمع  و دورهمی ها در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت : اگر مردم همکاری نکنند و دورهمی شب یلدا را به صورت تجمعی و خانوادگی برگزار کنند وضعیت کرونایی آمل خطرناک و حاد خواهد شد .
وی افزود : خواهش ما این است مردم برای سلامتی خودشان امسال شب یلدای متفاوتی داشته باشند شهرستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شود.
شریعت همچنین به افزایش محدودیت ها در شب یلدا و روز قبل آن اشار کرد و گفت : بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا منع تردد از ساعت ۱۸ تا ۴ صبح در روز ۲۹ و ۳۰ آذر ماه اجرا خواهد شد و گروه های بازرسی در سطح شهرستان به ۲۵ گروه افزایش داده شده است، ضمن اینکه به جز مشاغل سطح یک ، فعالیت سایر گروه ها ممنوع است و در صورت مشاهده فعالییت ، علاوه بر پلمب پرونده واحد متخلف به مراجع قضایی نیز ارجاع داده خواهد شد.

فرماندار آمل وضعیتکروناییاین شهرستان را با سایر مناطق مازندران متفاوت توصیف کرد و گفت : همچنین در شب یلدا با هرگونه تجمعات و دورهمی برخورد خواهد شد و درصدد افزایش ساعت محدودیت و ایجاد محدودیت های جدید برای شب یلدا در این شهرستان هستیم.

متهم ردیف اول شیوع ویروس کرونا در مازندران همواره برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بود که حتی در دوران موج کرونا نیز بیش از ۵۰ درصد بیماران کرونایی در همین تجمعات خانوادگی مبتلا شدند و در حال حاضر نیز دورهمی شب یلدا به دغدغه اصلی مسئولین و کادر درمان تبدیل شده است.

   در حال حاضر از ۲۲ شهرستان مازندران پنج شهر آمل، بهشهر،نکا، گلوگاه و رامسر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند. بر اساس آخرین آمار ۹۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری می باشند.

اخبار مرتبط