مازندران، تامین کننده ۷۰درصد مرغ تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران: مازندران بیش از ۷۰درصد مرغ استان تهران را در این ایام تامین کرده است.
عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه کمیته فرعی تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ با بیان اینکه جهاد کشاورزی مازندران، وظیفه تامین بخشی از مرغ استان تهران را بر عهده دارد تا قیمت این محصول استراتژیک در تهران و کشور به ثبات برسد گفت: سازمان صمت وظیفه دارد نسبت به پایش قیمت در مراکز عرضه بازار استان اقدام کند و افرادی که با قیمت بالا اقدام به توزیع می‌کنند را به تعزیرات حکومتی معرفی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: قیمت مرغ باید بر اساس محاسبات کارشناسی باشد تا تولیدکننده و مصرف کننده متضرر نشوند.

شهیدی‌فر خاطرنشان کرد: تا کنون دوهزار و ۳۷۰تُن قرارداد توزیع مرغ گرم با زنجیره‌ها منعقد شد که دوهزار و ۲۲۳تُن آن در استان تهران توزیع شده است.

وی بیان کرد: تا کنون ۴۵۶تُن مرغ منجمد برای تنظیم بازار مرغ استان در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مازندران بیش از ۷۰درصد مرغ استان تهران را در این ایام تامین کرده است.

این مسؤول اضافه کرد: با ۱۳هزار تُن نهاده توانستیم در طی ۱۵روز روزانه ۵۰۰تُن مرغ به تهران ارسال کنیم تا قیمت مرغ گرم از ۳۵هزار تومان به ۲۵هزار تومان کاهش پیدا کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران هم گفت: حدود ۲۰تا۲۵ درصد با قیمت مصوب مرغ در استان فاصله داریم که قیمت گوشت سفید باید به ۲۰هزار و ۴۰۰تومان برسد چراکه این قیمت ملاک ستاد تنظیم بازار کشور است.

حسین اصغرزاده افزود: هشت ماهه امسال ۴۲۳فقره پرونده نظارتی در حوزه مرغ تشکیل شد که اکثر آن در بخش توزیع گوشت سفید بوده است.

وی تصریح کرد: تا ۱۵ آذرماه در همه حوزه‌های تولید، کشتار و توزیع ورود پیدا کردیم و هم قیمت مرغ زنده، قیمت کشتارگاه و قیمت توزیع کننده را رصد می‌کنیم و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران با بیان اینکه نیمه اول آذرماه برای سه کشتارگاه و ۹۵واحد صنفی توزیع کننده مرغ پرونده تشکیل شد گفت: هفت واحد مرغداری عرضه خارج از شبکه علوفه داشتند که پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰میلیون تومان تشکیل شد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه در حوزه مرغداری‌ها نیاز به همکاری جهاد کشاورزی داریم گفت: واحد‌های مرغداری که علوفه دریافت می‌کنند از سوی جهاد کشاورزی باید روزانه مورد رصد و پایش قرار گیرند تا مشاهده شود آیا علوفه به واحد‌های تولیدی رسیده است یا خیر.
وی خاطرنشان کرد: برای بررسی بیشتر واحد‌های مرغداری استان، باید جهاد کشاورزی و اداره صمت همه شهرستان‌ها با همکاری هم همه واحد‌ها را مورد پایش و رصد قرار دهند.
 
اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی