تعطیلی 20 واحد صنفی سوادکوه به‌علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

عین‌الله طالبی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران سوادکوه از آغاز اجرای طرح تعطیلی کسب و کارهای گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در سطح شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت: طرح تعطیلی کسب و کارهای گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در سطح شهرستان سوادکوه از ساعت ۱۸ روز سه شنبه 20 آبان‌ماه آغاز می‌شود.

سرپرست فرمانداری سوادکوه با بیان اینکه سلامت شهروندان در اولویت کاری و برنامه ما قرار دارد، افزود: به دنبال وخامت اوضاع و عادی‌انگاری ویروس کرونا و عدم رعایت مورد انتظار پروتکل‌های بهداشتی و حضور در تجمع‌های غیرضروری نظارت و اعمال محدودیت‌های کرونایی تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳  و۴ از روز سه شنبه ساعت ۱۸ ممنوع می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه و ادامه فعالیت، این مشاغل مشمول جرایم سنگین و تعطیلی درازمدت می‌شوند.

طالبی با اشاره به تعطیلی بازار‌های هفتگی که از هفته گذشته در دستور کار قرارگاه ستادی مبارزه با بیماری کرونا شهرستان قرار گرفت، اظهار کرد: باشگاه و مراکز گردشگری تعطیل هستند و رستوران‌ها فقط به صورت برون‌بر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

سرپرست فرمانداری سوادکوه از تعطیلی 20 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: تا کنون ۹ واحد خبازی متخلف، ۵ قهوه خانه و قلیان سرا و ۶ واحد صنفی دیگر که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند پلمب شدند و نظارت و بازرسی‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

طالبی با اشاره به محدودیت‌های تردد در آخر هفته‌ها و ایام تعطیل خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی هفته، بخشداران، دهیاران با همکاری نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و میراث فرهنگی طرح‌های محدودیت تردد را در دهستان‌های سطح شهرستان اجرا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: ضدعفونی معابر، خیابان‌ها، حمل و نقل عمومی درون شهری در دستور کار روزانه شهرداری‌ها قرار دارد و ممنوعیت ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک برای تمام دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های صنفی ابلاغ شد و در صورت مشاهده تخلف با مدیران برخورد قانونی می‌شود.

سرپرست فرمانداری سوادکوه از پوشش بیماران شهرستان‌های همجوار و مسافران در درمانگاه‌های شهرستان و بیمارستان شهدا زیراب خبر داد و با اشاره به گیت‌های ایست و بازرسی در مناطق مختلف روستایی افزود: از ورود افراد غیر‌بومی به مناطق روستایی شهرستان جلوگیری می‌شود.

طالبی از اجرای طرح مانور ماسک با همکاری ائمه جمعه، خیرین و سمن‌ها خبر داد و گفت: در روستاها، دهیاران موظف هستند طرح پدافند زیستی را با همکاری پایگاه مقاومت اجرا کنند.

اخبار مرتبط