انتقاد از استفاده ظرفیت کامل برخی اماکن گردشگری شهرستان سوادکوه‌ شمالی

معاون فرماندار سوادکوه‌شمالی صبح امروز در جلسه مقابله با کرونای شهرستان با اشاره به اینکه دغدغه‌های وزیر بهداشت و تقاضای ملتمسانه برای اجرای دستورالعمل‌ها و نظارت‌های بهداشتی دارای اهمیت است، گفت: برای انسان‌ها درک شرایط سخت باعث رعایت قوانین می‌شود و تمرین قوانین و رعایت دستورالعمل‌ها باعث توانمندی اجتماعی و نهادینه‌شدن قوانین و رفتار‌های مناسب اجتماعی می‌شود.

رمضان پاریاو با بیان اینکه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مداوم دست‌ها را به صورت همه‌جانبه، هدایت، ارشاد و توصیه کنیم، افزود: شهرداری برای تغسیل و تدفین همکاری دارد و محدودیت امکانات در برخی حوزه‌ها، مدیریت و تدبیر شود.

وی با تأکید بر اینکه همه تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی با شعار و اختصاص مطالبی با موضوع کرونا باشد و ادارات در این زمینه تلاش کنند، خاطر نشان کرد: بازدید مستمر از اصناف، ادارات و‌نهادهایی که خدمات مستمر به مردم ارائه می‌دهند با دبیری بهداشت و درمان تقویت و گزارش مصوّر ارسال شود.

* انتقاد از استفاده ظرفیت کامل برخی اماکن گردشگری شهرستان سوادکوه‌‎شمالی

پاریاو با اشاره به امکان استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت مراکز گردشگری شهرستان در ایام مقابله با کرونا از استفاده ظرفیت کامل برخی اماکن گردشگری شهرستان سوادکوه‌‎شمالی انتقاد کرد و خواستار برخورد با قانون‌شکنان در حوزه‌های مختلف مقابله با کرونا شد.

معاون فرماندار سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه کنترل و نظارت مقابله با کرونا مورد توجه باشد و هم‌اکنون واکسن و درمانی برای کرونا وجود ندارد و فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از  ماسک و شستن دست‌ها مهمترین عوامل مقابله با آن است، گفت: آب و هوای مناسب آینده  باعث حضور بیشتر مسافران خواهد بود و تدابیر لازم باید توسط ادارات و نهاد‌های مرتبط مورد توجه باشد.

* بی‌تفاوتی بلای جامعه در مقابله با کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌‎شمالی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه برخورد عالمانه با کرونا ضرورت دارد، گفت: بیشترین بیماران کرونای شهرستان ما در بیمارستان رازی و بیمارستان شهدا هستند.

نصرالله رشیدی، بی‌تفاوتی را بلای جامعه در مقابله با کرونا ذکر کرد و افزود: برای آگاهی‌رسانی موضوع کرونا به همکاری رسانه‌ها احتیاج داریم و انتشار تصاویر و اخبار پلمپ واحد‌های قانون‌شکن در رسانه‌ها برای اثر‌گذاری بیشتر مورد نیاز است.

* مدیریت گلوگاه‌های ورود مسافران

وی بر لزوم فعالیت‌های اشتراکی و واقع‌بینانه اشاره و خاطر نشان کرد: مدیریت گلوگاه‌های ورود مسافران از اصلی‌تر ین راهکار‌های مقابله با کرونا است تا اجبار به واحد‌های دیگر اثرگذارتر شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌‎شمالی، اظهار کرد: با تیم خبری همکاری می‌کنیم که سختی کار کادر بهداشتی و بیماران و خانواده و بهبود یافتگان برای اطلاع‌رسانی و اثرگذاری بیان شود و اهمیت موضوع به طرف‌های مختلف بیان شود.

وی گفت: پیشگیری مهمترین راه مقابله با کروناست تا حلقه انتقال کرونا، شکسته شود و ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک انجام نشود.

اخبار مرتبط