۱۰ هزار معلول مازندرانی ورزشکار هستند

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: مازندران ۶۰هزار معلول دارد که ۱۰ هزار نفر از آنان ورزشکار هستند و بیش از ۷ نفر نیز پارا المپیکی هستند و این توانمندی الگویی برای خانواده زیرپوشش بهزیستی است.

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس، جمال باقری صبح امروز در جمع خانواده بهزیستی شهرستان آمل اظهار کرد: سنت‌های آیینی در جهت حفظ سنت‌های ارزش‌مند و تلطیف قلوبی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مشارکت  هم‌شهریان مازندرانی در حل مشکلات جامعه بیان کرد: این مهم با دست بلند و نگاه ژرف از سوی خیران حل می‌شود‌.

باقری افزود: بهزیستی در بخش پیشگیری از معلولیت‌های جدید اقدامات جدیدی در دست انجام دارد.

این‌مسؤول تصریح کرد: سازمان بهزیستی با کمک وزارت بهداشت همه زوج‌های در بدو ازدواج و خانواده‌های دارای معلول را به آزمایشات لازم برای جلوگیری از معلولیت‌های جدید کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف اینکه در آینده نسبت یک به ۵۰ جمعیت معلولان به اعداد کوچک‌تری تبدیل و تعداد معلولان کمتر شود‌، صورت می‌گیرد.

باقری یادآور شد: در حوزه‌های مختلفی چون؛ کمک به دختران و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست دولت نمی‌تواند به‌ تنهایی نسبت به رفع مشکلات این قشر اقدام کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: شرکای اجتماعی بخشی از مسؤولیت در کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر را بر عهده می‌گیرند و از این تعداد بانوان شاخص و ارزش‌مندی نیز در شهرستان آمل فعالیت دارند.

وی بیان کرد: تعدادی از معلولان با کمک مراکز توانبخشی گل کاشتند و توانستند به مدارج بالا دست یابند.

باقری اعلام‌ کرد: مازندران ۶۰ هزار معلول دارد که ۱۰ هزار نفر از آنان ورزشکار  هستند و بیش از ۷ نفر نیز پاراالمپیکی هستند و این توانمندیالگویی برای خانواده زیرپوشش بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی مازندران تاکید کرد: سازمان بهزیستی و بخش دولتی بدون حضور شهروندان نمی‌تواند خدمات ویژه‌ای به بخش‌های مختلف زیرپوشش ارائه دهد و از این رو همواره نیازمند حضور خیران در کنار خانواده بهزیستی است‌.

به گزارش فارس؛ در این مراسم کتاب شعر سپیده فرجی دختر معلول آملی رونمایی شد و مدیرکل بهزیستی مازندران هزینه‌های چاپ و نشر کتاب را متقبل کرد‌.

اخبار مرتبط