مسوولان در برخورد با زمین‌خواران چشم‌پوشی نکنند

رییس کل دادگستری استان مازندران از مسوولان خواست در برخورد با زمین‌خواران مسامحه نکنند تا به این شیوه بتوان بحران زمین‌خواری را در این استان ریشه‌کن کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری روز یک شنبه در آیین معرفی رییس دادگستری و دادستان شهرستان قائمشهر ، با اشاره به اینکه برخورد با زمین خواری نیازمند یک حس مسوولیت در همگان است، گفت : این حس مسوولیت می تواند از مسوولان آغاز و به جامعه رسوخ پیدا کند .

رییس کل دادگستری مازندران تاکید کرد : تجاوز به عرصه های دولتی منابع طبیعی از جمله دریا و جنگل تخلف محسوب می شود و باید از ان ها حفاظت کرد و تعدی بی رحمانه به این عرصه ها را جدی بگیریم .

اکبری از دستگاه های مسوول از جمله محیط زیست ، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خواست در حوزه فعالیت خود در این خصوص پای کار باشند .

وی پیشگیری از جرم و جنایت را مسوولیت فقط دستگاه قضائی ندانست و ادامه داد : در موضوع پیشگیری از این جرایم یک مسئولیت فرا قوه ایی وجود دارد تا بتوانیم در این مقوله موفق باشیم .

رییس کل دادگستری مازندران همچنین به تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت : از همه دستگاه های اجرایی می خواهم تا تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کاریشان قرار دهند تا بتوانیم موجب رضایت مندی شهروندان را جلب کنیم .

اکبری  اطاله دادرسی را به عنوان یکی از گلایه های مردم در محاکم قضائی اشاره کرد و افزود : تلاش هایی برای تسریع در این امور انجام شد ، اما این میزان کافی نبوده است .

وی بیان کرد : کاهش زمان دادرسی به پرونده ها باعث کم شدن تعداد موجودی پرونده ها در شعب و همچنین افزایش میزان رسیدگی آن ها می شود .

در این مراسم روح الله باقری رییس اسبق دادگستری شهرستان قائمشهر به عنوان رییس دادگاه عمومی شهرستان ساری معرفی و رحیم فولادی سوادکوهی به عنوان رییس دادگستری شهرستان قائمشهر معرفی شد .

علی صداقت به عنوان دادستان جدید شهرستان قائمشهر معرفی شد .

اخبار مرتبط