برپایی متفاوت آیین بزرگداشت روز سرباز در مازندران

همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس و روز سرباز، آیین تجدید میثاق سربازان با آرمانهای نظام و شهدای انقلاب در فرماندهی انتظامی مازندران برگزار شد.
معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی مازندران در این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور حداقلی سربازان وظیفه برگزار شد، با گرامیداشت روز سرباز، هدف از برگزاری این روز را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.
 
سرهنگ باجان گفت: تجلیل از نقش ارزنده کارکنان وظیفه در اجرای بهینه ماموریت‌های نیروی انتظامی و تجدید میثاق با آرمان های شهدا از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم است.
 
سرهنگ باجان افزود: بخش بزرگی از وظایف نیرو‌های مسلح بر دوش جوانان برومند سرباز، این ایثارگران مدافع حریم امنیت کشور است.
 
او به اقدامات این معاونت در حوزه کارکنان وظیفه اشاره و خاطرنشان کرد: بخشش اضافه خدمت ۱۶۳ نفر از سربازان وظیفه، جابجایی ۷۳ سرباز برای برطرف کردن مشکلات و تقدیر از ۲۵ سرباز نمونه و نخبه ناجا از جمله مهترین اقدامات این فرماندهی بود.
 
رییس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران هم در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: این روزها یادآور حماسه آفرینی های جوانان غیور این مرز وبوم است که با مقاومت خود از تجاوز بعثی ها به خاک وطن جلوگیری کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین غلامی افزود: ما جنگ را گرامی نمیداریم و جشن نمیگیرم بلکه دفاع را در برابر تجاوز گرامی میداریم.
او گفت: سربازان اسلام باید بیدار باشند و بدانند که ما برای دفاع از اسلام، دفاع از دین، دفاع از خاک و دفاع از استقلال این روزها را گرامی می داریم.
 
سرهنگ دستور معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران نیز در این آیین ضمن گرامیداشت روز سرباز، پای درد و دل و مشکلات سربازان نشست.
 
در پایان این مراسم از پدر شهید و جمعی از سربازان نمونه و نخبه تجلیل شد
اخبار مرتبط