آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم در هفت استان

عدیل سروی زرگر در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش پاییزه کرم ابریشم در روستای کهنه‌سر صومعه‌سرا گفت: ۲۶۷ جعبه تخم نوغان در این استان‌ها توزیع شده و این طرح در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، تهران و اصفهان در حال اجراست.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با اشاره به اینکه شناسایی استعدادها و توانمندی‌ها در حوزه نوغانداری از اهداف اجرای این طرح است، گفت: پرورش پاییزه کرم ابریشم به عنوان یکی از ظرفیت‌هایی افزایش درآمد اقتصادی خانوارهای روستایی، نقش مهمی در رونق و پویایی اقتصادی جامعه دارد.

سروی زرگر با بیان اینکه امسال در شرایطی کرونایی ۴۶ هزار و ٢٠٠ جعبه تخم نوغان در سطح کشور توزیع شد، افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته ١٧ درصد و نسبت به سال قبل تر ۸۰ درصد افزایش یافته است. امسال ۱۶۵۰ تن پیله ابریشم در ایران تولید شده و خودکفایی و خود اتکایی صنعت ابریشم داخلی را از ٢٨ درصد به ۴٨ درصد افزایش داده است.

وی به نیاز سالانه ۳۵۰۰ تنی در کشور به پیله ابریشم اشاره و تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که می‌تواند نیاز پیله ابریشم کشور را تأمین کند پرورش دو بار در سال این محصول، علاوه بر بهار در فصل پاییز است.

اخبار مرتبط