لزوم توجه مازندران به اقتصاد درون‌زای برون‌گرا

محمدعلی محسنی بندپی در آیین تودیع و معارفه فرماندار نوشهر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به وحدت و بودن در کنار یکدیگر نیازمند هستیم، اظهارکرد: باید همه اختلافات سلیقه‌ای، قومی و قبیله‌ای کنار گذاشته شود، زیرا در یک شرایط بسیار بحرانی در کشور به سر می‌بریم.

وی افزود: در زمان فعلی آمریکای جنایتکار از هیچ کوششی برای به زانو در آوردن ملت ایران دریغ نکرده است و امروز بی‌شرمانه‌ترین، بدترین و سخت‌ترین تحریم‌های طول تاریخ دولت آمریکا  بر مردم کشور ما سنگینی می‌کند.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه امروز حتی داروی کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص و سرطانی در کشور ما نیز تحریم است، تصریح کرد: انرژی هسته‌ای و رعایت حقوق بشر کاملاً بهانه است، آمریکا با ماهیت جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارد و هر روزی که مواردی برطرف شود موارد متعدد دیگری را روی میز خواهند گذاشت.

محسنی افزود: باید در کنار یکدیگر، هشیار و بیدار بود و به هر گونه اختلاف سلیقه‌ای که ما را از هدف غافل می‌کند توجه نکرد، تا بتوان به لطف خدا  مسیر تکامل را طی کرد.

وی بر خروج از نگاه سنتی تاکید کرد و گفت: امروز کشاورزی، صنعت، دامپروری و حتی گردشگری با نگاه سنتی پاسخ‌گوی نیاز مردم نخواهد بود و اگر رویکرد علمی نداشته باشیم، قطعاً چهل سال بعد به همین نقطه خواهیم رسید و باز حسرت خواهیم خورد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر توجه به اقتصاد درون‌زای برون‌گرا، خاطر نشان کرد: باید ایمان داشت که هیچ دستی از آستین هیچ بیگانه‌ای برای بهبود وضعیت مردم ایران  مگر از آستین فرزندان همین مملکت بیرون نمی آید.

محسنی ادامه داد: کشور ما بهترین شرایط آب و هوای دنیا را دارد و یک درصد جمعیت و ۷ درصد ذخایر دنیا، معادن زیرزمینی و شرایط جغرافیایی بسیار غنی را دارد و مهم‌تر از همه اینها وجود نخبگان جوان در کشور است.

وی با بیان اینکه هنوز در آسفالت کوچه و پس کوچه‌ها و تأمین آب شرب مردم مانده‌ایم، افزود:  اشتغال جوانان تنها از راه توسعه پایدار اتفاق می‌افتد به غیر از آن اشتغالی که داریم زودگذر، کاذب و ناپایدار خواهد بود.

اخبار مرتبط

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی مازندران با ثبت ۱۷.۴ میلیون قطعه

برگزاری همایش ملی اقتصاد ایران با محوریت کشاورزی مازندران