نجات کوهنورد ایتالیایی در ارتفاعات قله دماوند

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر آمل، جمشید نیک زاد گفت : در پی تماس و درخواست کمک با مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر سرمازدگی و گم شدن در مسیر قله، بلافاصله تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان پایگاه رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۲۲ شب گذشته انجام شد ، افزود : بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت مستقر در پایگاه امداد کوهستان رینه به منطقه اعزام شدند و پس از دسترسی به مصدوم، وی را منتقل کردند.

 نیک زاد افزود:  جوان ۲۹ ساله ایتالیایی به نام " آلبرت زونی " که مدتی است به عنوان گردشگر در کشور ایران حضور دارد ، دیروز جهت صعود به دماوند وارد منطقه لاریجان و شهر رینه شد و با توجه به این که مسیرهای اصلی مختلف صعود به سمت قله دماوند بسته بود از یک مسیر فرعی به سمت قله حرکت کرده و حوالی ساعت ۲۲ شب دچار سرمازدگی شده و مسیر را گم  کرد.

وی گفت: پس از درخواست امداد این کوهنورد ایتالیایی ،تیم امداد و نجات تخصصی کوهستان پایگاه رینه به منطقه اعزام شد و حوالی ساعت ۲ بامداد فرد مورد نظر را یافتند و به پایین قله منتقل کردند.

رییس جمعیت هلال احمر آمل افزود : حدود ساعت پنج صبح امروز و پس از صورتجلسه در پاسگاه رینه، کوهنورد ایتالیایی تحویل فدراسیون کوهنوردی در رینه شد.

با وجود اینکه در مرداد ماه با شیوع افزایش مجدد کرونا براساس تصمیم مقامات محلی و درخواست از فدراسیون کوه‌نوردی، صعود به بلندترین قله‌های ایران ممنوع شده بود ولی همچنان شاهد حضور کوهنوردان در این مناطق هستیم.

دماوند با ۵۶۰۰ متر بلندترین قله‌ ایران  است و بیشترین صعود به این  قله نیز در ماه مرداد و اوایل شهریور انجام می‌شود

اخبار مرتبط