آزادسازی ۴ هکتار زمین کشاورزی از چنگال زمین خواران در ساری

به گزارش پایگاه خبری پلیس، ناصرعلی صفر پور با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی ، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ساری به اجرا در آمد، اظهار کرد: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با همکاری ، دادستان شهرستان ساری ،کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و با انجام اقدامات اطلاعاتی ۱۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی شامل دیوار کشی و بناهای نیمه کاره در ارضی ملی و زمین های کشاورزی را شناسایی کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به این که در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی ایجاد شده تخریب شدند، گفت: با اجرای این طرح بیش از ۴ هکتار از ارضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت.

صفر پور حفظ اراضی کشاورزی را نقطه قوتی برای اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: وجود اراضی کشاورزی حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب آن می تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای آیندگان شود .

وی  افزود: شهروندان پیش از خرید هرگونه زمین و باغ و یا احداث بنا، نسبت به دریافت استعلام از مراجع ذیصلاح در خصوص موقعیت و شرایط زمین های مورد نظر برای خریداری و یا هرگونه ساخت و ساز اقدام کنند.

اخبار مرتبط