راهکار‌هایی برای کاهش ۹۰ درصدی ابتلا به کرونا

معاون درمان علوم پزشکی مازندران ، گفت: تحقیقات نشان داده اگر همه مردم یک جامعه از لحظه خروج از منزل تا لحظه بازگشت از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها را رعایت کنند بیش از نود درصد انتقال ویروس کرونا کاهش می‌یابد.

روحانی زاده با بیان اینکه هر سه عامل باید در کنار هم انجام شوند، افزود: هر کدام از این عوامل به تنهایی بخشی از محافظت را ایجاد می‌کنند، ولی استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهمترین و برجسته‌ترین وسیله محافظتی در دنیا یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها است.او افزود:آمار‌های سازمان بهداشت جهانی نشان داده است در جوامعی که مردم با درصد بالایی از ماسک استفاده می‌کنند انتقال بیماری کنترل و بار بیماری به شدت کم می‌شود.

روحانی زاده با بیان اینکه در ایام پیک دوم بیماری اکثریت مردم در تمامی سنین و گروه‌های سنی از ماسک استفاده می‌کنند، گفت:به دلیل استفاده عموم از ماسک شاهد کاهش این بیماری هستیم و به سمت وضعیت بهتری پیش می‌رویم.

او درباره استفاده درست از ماسک افزود:هنگام استفاده از ماسک نباید با دست آن را بالا و پایین و یا به زیر چانه بکشیم و هنگام صحبت کردن نباید ماسک را از جلوی صورت برداریم، چون هنگام صحبت قطرات تنفسی از دهان و بینی خارج می‌شود.

معاون درمان علوم پزشکی مازندران از مردم خواست در طول روز غیر از مواقع بسیار ضروری مانند غذا خوردن و آشامیدن ماسک خود را برندارند و از بند‌های دو طرف ماسک بعد از شستن دست‌ها برای برداشتن ماسک از روی صورت استفاده کنیم.

اخبار مرتبط