اضافه شدن ۵ نیروگاه برق به مدار تولید در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، حسن خیریانپور با تأکید بر ضرورت توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در استان با هدف تأمین برق، ارزآوری و اشتغال پایدار، گفت: در حال حاضر زمینه راه اندازی ۹ نیروگاه مقیاس کوچک در استان مازندران با ظرفیت ۱۲ مگاوات در ۶ شهرستان فراهم شده است.

ا

و افزود: نیروگاه ۲۵ مگاواتی در شهرستان آمل توسط شرکت مگاتوان سیستم خاورمیانه با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۸ نفر در حال احداث است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران همچنین از افتتاح نیروگاه ۱ مگاواتی توسط شرکت کیمیا صنعت شمال در شهرستان قائمشهر خبر داد و گفت: این نیروگاه با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶ نفر در کنار نیروگاه ۵/۰ مگاواتی توسط شرکت تعاونی نیک اندیشان کاسپین نیروی طبرستان در شهرک صنعتی کوهی خیل جویبار با حجم سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳ نفر، در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

خیریانپور ادامه داد: فاز اول نیروگاه ۵ مگاواتی با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸ نفر توسط شرکت تانیر ویژه در شهرستان بابل و نیروگاه ۲۵ مگاواتی توسط شرکت ماهتاپ کاسپین در شهرستان بهشهر با حجم سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغازایی ۶ نفر نیز بزودی افتتاح می شود.

او با اشاره به بهره برداری کامل این پروژه‌ها از مجموع ۹ نیروگاه در دست احداث افزود: ۵ نیروگاه به ظرفیت ۵/۵۶ مگاوات و با حجم سرمایه گذاری ۷۶۵۰ میلیارد ریال تا پایان نیمه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط