حال خوب صادرات کالا در مازندران

۱۸۰ هزار تن انواع کالا، ۳ ماه نخست امسال از مازندران صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران، گفت: ۱۸۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۴۲ میلیون و ۶۸۶ هزار دلار در سه ماه نخست امسال از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به کشور‌های عراق، قزاقستان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، افغانستان و امارات صادر شد. او افزود: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندان در این مدت به ترتیب فرآورده‌های لبنی به ارزش ۲۳ میلیون و ۸۹۲ هزار دلار، سیمان به ارزش ۳ میلیون و ۱۱۴ هزار دلار، بستنی به ارزش ۲ میلیون و ۱۰۵ هزاردلار، آب میوه به ارزش یک میلیون و ۴۲۴ و کاغذ به ارزش یک میلیون و ۳۲۲ هزار دلار بوده است. یوسفی منش گفت: در همین مدت ۴۴۲ تن کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی و تخته نراد به ارزش ۲ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۵۶۸ دلار از طریق گمرکات استان به امارات، مقصد مناطق ویژه اقتصادی ایران، عراق ترانزیت خارجی گشته است.

واردات ۷۵۰ هزار تن انواع کالا به استان

یوسفی منش ناظر گمرکات استان مازندران،گفت: واردات انواع کالا به مازندران در ۳ ماهه اول امسال از مرز ۲۴۴ میلیون و ۲۷۵ هزار دلار گذشت.

او افزود: درآمد کسب شده گمرکات مازندران از این میزان مبادله کالا با احتساب ضمانت نامه ابیش از  ۹۳۲ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال بوده است.

یوسفی منش گفت:در این مدت از ۲۳ کشور مختلف جهان نظیر کشور‌های فدراسیون روسیه، امارات، ترکیه، آلمان و هلند بیش از ۷۵۰ هزارتن انواع کالا از طریق گمرکات استان مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنـار) وارد کشور گردیده است.

ناظرگمرکات مازندران، گفت: اقلام عمده کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران شامل: جو دامی به ارزش ۷۳ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار، ذرت دامی به ارزش ۶۴ میلیون و ۲۲۳ هزاردلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی به ارزش ۶۰ میلیون و ۷۷۶ هزار دلار، دانه‌های روغنی به ارزش ۷ میلیون و ۸۱۷ هزاردلار، گندم به ارزش ۵ میلیون و ۱۹۹ هزاردلار و چوب به ارزش ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار بوده است.

اخبار مرتبط