فعالیت مدارس مازندران با پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از سر گیری فعالیت مدارس مازندران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

علیرضا سعدی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازگشایی مدارس مازندران از روز ۲۷ اردیبهشت ماه جاری اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری بوده و تاکید ما بر عدم حضور همه دانش اموزان است.

وی افزود: توصیه ما این است آن دسته از دانش اموزان که از آموزش مجازی با کیفیت و امکانات آموزش از راه دور برخوردار نیستند در مدارس حضور داشته باشند و کلاس حضوری را دایر کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه فعالیت مدارس مازندران با رعایت پروتکل بهداشتی خواهد بود افزود: پیش از این به تمامی مدارس سرانه و اعتبارات بهداشتی تخصیص داده شد و از بابت هزینه مشکلی وجود ندارد.

سعدی پور رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متری دانش اموزان چه بر سر کلاس و چه در حیاط مدرسه را الزامی عنوان کرد و گفت: تمامی مدارس هر روزه بعد از خروج دانش آموزان باید ضد عفونی شوند.

او همچنین حضور معلمان را در مدارس الزامی عنوان کرد و گفت: حضور معلمان منوط به حضور دانش آموزان نبوده و باید در مدرسه حاضر باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: آغاز فعالیت مدارس شامل تمامی مقاطع ابتدایی و متوسطه به جز مدارس استثنایی خواهد بود که مدت آن یک ماهه است.

سعدی پور هدف از بازگشایی مدارس را به‌منظور رفع اشکال و ارائه خدمات اموزشی برای دانش‌آموزان کم برخوردار عنوان کرد و گفت: دانش اموزانی که به صورت مجازی و مستمر کلاس های خود را برگزار می کنند ضرورتی برای حضور در کلاس ندارند.

مازندران ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می کنن.

شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته در نخستین گام منجر به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی کشور شد به طوری که این تعطیلی تا همین امروز نیز ادامه دارد.

اخبار مرتبط