ساخت مجتمع های خدماتی _ رفاهی بین راهی در مازندران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از درحال ساخت بودن 22 مجتمع خدماتی _ رفاهی بین راهی در جاده های استان خبر داد.

عباسعلی نجفی با اعلام این خبر به دریافت موافقت اصولی برای ساخت 69 مجتمع خدماتی _ رفاهی اشاره و ساماندهی و نظارت بر توسعه و فعالیت این مجتمع ها برای ارائه بهتر خدمات بین راهی به مردم ازجمله اهداف این اداره کل عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، هدف از این طرح را فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران با ارائه خدمات متمرکز و مناسب، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها و تمرکز آنها در یک مکان، توسعه زیرساخت های تفریحی رفاهی و خدمات فنی وعمومی برای مسافران و مردم مناطق محل اجرای طرح، فراهم کردن امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ارائه اطلاعات جاده ای توریستی و زیارتی به شکل شبکه سراسری، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، تقویت جاذبه های توریستی و تفریحی در کشور، ایجاد بستری مناسب برای اشتغالزایی و ..... برشمرد.

نجفی با اشاره به اینکه متقاضیان ساخت مجتمع های خدماتی _ رفاهی بین راهی قبل از هر گونه اقدام به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و یا نمایندگی های این اداره کل در شهرستان ها مراجعه کنند گفت: مراحل دریافت مجوز این مجتمع ها شامل تکمیل فرم درخواست سرمایه گذار، ارائه طرح توجیهی فنی و اقتصادی، توانمندی مالی، بازدید اعضای گروه مکان یابی از زمین، ارائه طرح جانمایی عناصر خدماتی برای صدور موافقت اصولی می شود.

هم اکنون 40 مجتمع خدماتی _ رفاهی بین راهی در جاده های مازندران در حال بهره برداری هستند.

اخبار مرتبط