اعزام بیش از هزار مددجوی کمیته امداد مازندران به اماکن زیارتی

هزار و ۸۱۳ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد از آغاز امسال تاکنون به مشهد مقدس، قم و عتبات عالیات اعزام شدند.

به گزارشمازندروز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: اعزام مددجویان به اماکن زیارتی، سلامت روحی، نشاط معنوی، امید به زندگی و اعتماد به نفس در آن‌ها می‌شود.

بشیر عالیشاه با بیان اینکه ۴ هزار و ۶۴۸ مددجو به اردو‌های زیارتی، تفریحی وآموزشی یکروزه اعزام شدند، گفت: هدف از برگزاری اردوی یکروزه ایجاد انس و الفت، تحکیم بنیان خانواده، گسترش تعمیق مهارت‌های فردی و اجتماعی، عزت نفس و ارتقاء بینش اسلامی، ترویج فرهنگ کار و تلاش بوده است.
بشیر عالیشاه با اشاره به اینکه برنامه اردوی‌های یکروزه شامل کلاس‌های احکام، اخلاق، دعوت به نماز، مهدویت است، افزود: زنان سرپرست خانوار، دختران در آستانه ازدواج، افراد بازمانده از تحصیل، سالمندان، دانش آموزان ودانشجویان در این اردو‌ها شرکت می‌کنند.
او  به موثربودن برنامه‌های فرهنگی بر سبک زندگی و توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: با برگزاری اردو‌های زیارتی و آشنایی با سبک زندگی اهل بیت (ع) در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش دارد.

ارائه خدمات آموزشی خانواده به ۱۰هزار و ۶۰۹ مددجو


معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به ارائه آموزش خانواده به مددجویان گفت: ۱۰هزار و ۶۰۹ مددجو در شش ماهه نخست امسال از خدمات آموزش خانواده بهره‌مند شدند.
بشیر عالیشاه با بیان اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان با هدف تحکیم بنیان خانواده و تعمیق باور‌های دینی ارائه می‌شود، افزود:افراد بهره‌مند شده از این آموزش‌ها دانش آموزان، دانشجویان، سالمندان، مستعدان اشتغال، همسران جوان و افراد بازمانده از تحصیل زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد مازندران بوده‌اند.
او با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۴۹ نفر از مددجویان ساکن درمناطق محروم شش ماه نخست امسال از این خدمات بهره‌مند شدند، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و خشنونت و جرم، شیوه‌های دعوت به نماز، مهارت زندگی، معرفی به کانون‌های سایردستگاه‌ها و غنی سازی اوقات فراغت از برنامه‌های فرهنگی برای مددجویان ساکن در مناطق محروم بوده است.
او گفت: هزار و ۱۴۳ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام در پیاده روی اربعین امسال به این سفر معنوی اعزام شدند.

اخبار مرتبط