استقبال کشوری از محتوای آموزش مجازی آموزش‌وپرورش مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از بازخورد مثبت سامانه " مازندمحتوا " برای آموزش الکترونیک و مجازی به دانش‌آموزان در کشور خبر داد و اعلام کرد که علاوه بر دانش‌آموزان چند استان کشور، بسته‌های آموزشی تهیه شده از سوی معلمان استان در چند کشور دیگر هم دانلود شده است.

به گزارش مازند روز به نقل از  روابط عمومی آموزش و پرورش، علیرضا سعدی پور گفت: تاکنون محتوای آموزشی بارگذاری شده در سامانه مازندمحتوا که مربوط به دانش‌آموزان استان مازندران است از کشورهای آمریکا، آلمان، روسیه و کانادا دانلود شده است.

او با اشاره به اینکه حدود هشت هزار مورد بازدید و دانلود محتوای آموزشی در سامانه مازندمحتوا ثبت شده است، گفت: اکنون تعداد بازدیدها و دانلود از این سامانه روزانه به 2 هزار مورد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین به استفاده استان‌های دیگر از سامانه مازندمحتوا اشاره کرد و گفت: تاکنون دانش‌آموزان از استان‌های تهران، گیلان، کردستان، گلستان و استان مرکزی از بسته‌های آموزشی مازندران محتوا بهره مند شده اند.

سعدی پور با اشاره به اینکه بیشترین میزان بازدید و دانلود مربوط به بخش متوسطه دوم است گفت: محتواهای این سامانه به صورت فایل‌های آموزشی شامل سرفصل‌های درسی و دروس ارائه شده از سوی معلمان تهیه و در اختیار دانش ‌آموزان قرار می‌گیرد.

او استفاده از محتوای آموزشی سامانه مازند محتوا را برای همه رایگان عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های این سامانه ثبت درخواست دانش‌آموزان برای تولید محتوای آموزشی است که در کمتر از 48 ساعت از سوی معلمان استان تهیه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از بارگذاری محتواهای آموزشی جدید در روزهای آینده خبر داد و گفت که مباحثی همچون موسیقی، مسابقات فرهنگی، بازی‌های پرورشی و برنامه‌های تربیتی در سامانه مازندمحتوا در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

سعدی پور یکی از دغدغه‌های سامانه مازندمحتوا را کمبود مباحث درسی شاخه فنی‌ و حرفه‌ای و کارودانش عنوان کرد و افزود: این مشکل نیز در روزهای آتی برطرف خواهد شد زیرا از مدرسان هنرستان‌ها خواستیم تا محتواهای لازم را تهیه و به اشتراک بگذارند.

او آدرس سامانه مازند محتوا را به نشانی http://mazandmohtava.ir/ عنوان کرد و گفت: «برنامه ما برای این سامانه موقتی نیست و قصد داریم تا حتی با عادی شدن شرایط ناشی از ویروس کرونا نیز این سامانه در سیستم تعلیم و تربیت استان مازندران ایفای نقش کند.»

مازندران بیش از 536 هزار دانش‌آموز دارد که اکنون سومین هفته تعطیلی کرونایی خود را پشت سر گذاشته اند و تا پایان سال جاری نیز در تعطیلات به سر خواهد برد.

اخبار مرتبط