رانش زمین در روستای بهار پشته رامسر

رانش زمین در روستای بهار پشته بخش دالخانی شهرستان رامسر آسیب‌های جدی به منازل مسکونی، انباری ها، دامداری‌ها و باغ‌های کشاورزی روستا وارد کرد.

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: در حال حاضر ۱۰ باب منزل مسکونی و انباری با تخریب ۱۰۰ درصدی وحدود ۱۰ هکتار زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و موضوع جابجایی و اسکان می‌بایستی هرچه سریعتر انجام شود.
عطاء الله داداش پور افزود: صبح امروز با حضور معاون عمرانی فرماندار، روسای اداره‌های راه وشهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن و کارگروه تخصصی زلزله و رانش لایه‌های زمین مازندران پیمایش میدانی با هدف بررسی‌های فنی و علمی از این رخداد در روستای موردنظر انجام شد.
معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: این رانش زمین پس از بارندگی ۱۶۰ میلیمتری بارش‌های اخیر بوده که پیمایش انجام شده از نوع انتقالی و بر روی پی سنگ از جنس ماسه سنگی رخ داده است.
عطاء الله داداش پور تاکید کرد: واحد‌های مسکونی واقع شده بر روی توده رانشی می‌بایستی تخلیه شده و مشاور ذیصلاح با انتخاب دستگاه اجرایی مربوطه (بنیادمسکن) نسبت به مطالعه پهنه لغزشی برای پایدار سازی در اولین فرصت اقدام نمایند.

اخبار مرتبط