افزایش ۴۹ درصدی حجم صادرات از گمرکات مازندران

حجم صادرات کالا از گمرکات مازندران در ۱۱ ماه گذشته با افزایش ۴۹ درصدی از مرز ۹۱۰ هزار تن گذشت.

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، ناظر گمرکات مازندران  گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن بیش از ۹۱۰ هزار و ۶۹۷ تن انواع کالا به ارزش  ۲۰۱ میلیون و ۲۰۱ هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادر شده است.
علی یوسفی منش اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندران را فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی و کیوی اعلام کرد و افزود: این کالا‌ها از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به ۳۵ کشور جهان از جمله عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، افغانستان، ترکمنستان، امارات و دیگر کشور‌ها صادر شد.
او همچنین به افزایش درآمد گمرکات مازندران اشاره کرد و افزود: دراین مدت درآمد قطعی گمرکات مازندران با افزایش ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال از مرز ۳۵۳ میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان گذشت.
ناظر گمرکات مازندران با اشاره به افزایش حجم واردات از گمرکات نوشهر، ساری و فریدونکنار افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۳ و ۲۰ درصد افزایش  را در مقایسه با پارسال نشان می‌دهد.
یوسفی منش تعداد کشور‌های طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸ کشور اعلام کرد وگفت: عمده‌ترین این کشور‌ها روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان و سوئیس بود که عمده‌ترین کالا‌های وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، روغن پایه، کاغذ و چوب و تخته است .

اخبار مرتبط