نزدیک به دوهزار تن میوه شب عید برای استان قزوین خریداری شد

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین گفت : برای کنترل و حفظ ثبات قیمت در بازار شب عید و تعطیلات نوروز ، یکهزار و ۹۰۰ تن میوه خریداری شده است.

هادی طاهرخانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار قزوین افزود: امسال یکهزار و ۲۰۰ تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب از تنکابن و رامسر برای تنظیم بازار میوه شب عید خریداری شده است و تاکنون ۷۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب وارد استان شده و در سردخانه های قزوین نگهداری می شود و مابقی نیز تا هفته آینده وارد خواهد شد.
وی اظهار داشت: امسال سازمان همیاری شهرداری قزوین مباشر تامین پرتقال و سیب مورد نیاز استان قزوین بوده و تلاش کرده میوه هایی با کیفیت و ماندگاری بالا در دستور کار باشد.
طاهرخانی در خصوص قیمت گذاری میوه شب عید نیز اظهار کرد :  قیمت نهایی این ۲ محصول برای عرضه در بازار با مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان قزوین تعیین خواهد شد.
به گفته وی سیب و پرتقال خریداری شده امسال از نظر کمی و کیفی در شرایط مطلوبی قرار دارند و با هماهنگی های انجام شده است .
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای فراهم سازی شبکه توزیع و جانمایی مکان‌های عرضه میوه شب عید انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی به برگزاری نمایشگاه بهاره اشاره کرد و افزود:  این سازمان با همکاری شرکت نمایشگاههای بین المللی کالاهای ایرانی از محل تولید خریداری کرده و در اختیار شهروندان قرار می دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز به برگزاری نمایشگاه بهاره از نیمه دوم اسفندماه اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از کالاهای تولید داخل و رفاه حال شهروندان قزوینی است.
سعید نبیل افزود : این نمایشگاه با همکاری شرکت نمایشگاههای با محوریت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و با نظارت سازمان صمت خواهیم داشت.

رئیس سازمان صمت در این جلسه خلاصه ای از مصوبات و آخرین اقدامات انجام شده در ستاد تنظیم بازار استان و بازرسی‌های انجام شده ارائه داد.
وی یادآورشد : بر اساس دستورالعمل وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار از برگزاری نمایشگاه بهاره در ایام پایانی سال با هدف تنظیم بازار شب عید در قزوین و شهرستان‌ها در اسفند ماه سال جاری خبر داد.
نبیل تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قزوین ، نمایشگاه بهاره از تاریخ ۱۵ اسفند آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
به گفته وی تلاش می شود اقلام عرضه شده در نمایشگاه با تخفیف ۱۰ تا ۱۵درصد به دست مصرف کننده برسد.

اخبار مرتبط