دمای هوای مازندران تا ۱۰درجه افزایش می‌یابد

هواشناسی مازندران برای روزهای پایانی هفته جاری هوای آفتابی همراه با افزایش حدود ۱۰درجه ای دما برای استان پیش‌بینی کرده‌است.

هوای مازندران که از اواخر روز یکشنبه گذشته رو به سردی گذاشت و طی سه روز گذشته در بعضی مناطق شهروندان با کاهش ۱۵ درجه ای دمای هوا و همچنین بارش باران و برف مواجه بودند.

بارش برف علاوه بر مناطق کوهستانی، برخی از مناطق جلگه ای غرب و مرکز استان را نیز سفید پوش کرد.

همچنین دمای هوا در برخی مناطق جلگه ای و ساحلی مازندران به حدود یک درجه رسید و شاهد شبی زمستانی و سرد در استان مازندران بودیم و بامداد امروز دمای هوا در مرکز استان مازندران به حدود ۲ درجه رسید.

پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که امشب با خروج سامانه بارشی و سرد از استان و صاف شدن هوا، برودت دما برای تمامی مناطق مازندران حاکم است.

اما بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی مازندران از فردا چهارشنبه آسمان تمامی مناطق استان صاف ، آفتابی همراه با افزایش تدریجی دما خواهیم بود.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر تمامی مناطق کوهستانی با بارش برف و مناطق جلگه ای با بارش باران روبرو هستند.

احمد اسدی افزود: از فردا تا روز جمعه، هوای استان صاف و آفتابی همراه با افزایش احتمالی ۱۰ درجه ای دما پیش بینی می شود که تغییر دما در مناطق جلگه ای محسوس‌تر است.

وی ادامه داد: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید به استان از سمت غرب مردم مازندران شاهد افزایش ابر و بارندگی خواهند بود که احتمال می رود تا صبح شنبه ادامه یابد.

معاون هواشناسی مازندران گفت: برای روزهای آینده با توجه به بارش برف در ارتفاعات در ساعات صبح کاهش محسوس دما و در برخی مناطق از جمله مناطق کوهستانی برودت و یخ زدگی را شاهد خواهیم بود.

بر اساس گزارش لحظه ای هواشناسی مازندران ، صبح امروز بخش بلده شهرستان نور با هشت درجه زیر صفر سردترین و بابلسر با پنج درجه بالای صفر گرم ترین نقاط استان مازندران بودند.

اخبار مرتبط