۹۳ درصد فعالیت های بهزیستی برون سپاری شد

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی از این سازمان به عنوان دستگاه موفق در واگذاری امور به بخش خصوصی یاد کرد و گفت: ۹۳ درصد فعالیت‌ها برون سپاری شده است.

به گزارش مازندروز به نقل از  خبرنگار مهر، کاظم نظم ده پیش ازظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به واگذاری ۹۳ درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی به بخش خصوصی گفت: این سازمان یکی از موفق ترین دستگاه‌ها در خصوصی سازی و اجرای قانون بوده است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی بیش از ۴۵ هزار مرکز غیردولتی را توسط مؤسسات خیریه در کشور مدیریت می‌کنند و به سالمندان، معلولان، کودکان، معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی خدمات دهی می‌کند.

وی افزود: اگر هر مرکزی ۲۰۰ مترمربع فضا نیاز داشته باشد، برای ساخت این مراکز به اعتبار زیادی نیاز داشتیم و اگر در هر مرکز ۱۰ کارمند مشغول کار باشند، شمار اشتغال ایجاد شده به بیش از ۴۵۰ هزار نفر می‌رسد.

نظم ده یادآور شد: در حال حاضر شمار کارمندان بهزیستی ۲۲ هزار نفر است و این سازمان بعد از دو دهه کارهای اجرایی با افتخار می‌گوید اگر طرح آمبلی را اجرا نمی‌کرد، بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از افراد کشور نابینای مطلق و یا دچار اختلال شدید بینایی می‌شدند.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی در ۱۴۰ فعالیت خود عملکرد موفقی داشته است و این عملکرد توسط کارمندان و نیروهای این سازمان ارائه شده است.

نظم ده با بیان اینکه بهزیستی در برون سپاری و جلب مشارکت از دستگاه‌های موفق بوده است، گفت: باید گارد پیشگیرانه برابر آسیب‌های اجتماعی بگیریم زیرا طلاق و دیگر آسیب‌ها ریشه در گذشته دارد و باید آسیب‌ها را پیشگیری کنیم.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم پیشگیری از آسیب‌ها تاکید کرد و گفت: امروز این سازمان به سمت شفافیت گام برداشته و تعهدات خود را عملی کرده است.

در این مراسم از تلاش‌های جمال باقری سرپرست بهزیستی تقدیر و گوهردهی به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی معرفی شد.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی