یکصد عنوان برنامه شاخص، دهه فجر امسال در مازندران برگزار می‌شود

رییس ستاد دهه فجر مازندران با اشاره به پُربار بودن برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان گفت: در این دهه یکصد عنوان برنامه شاخص و قابل توجه در این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور روز پنجشنبه در نشست خبری برای تشریح برنامه های ستاد دهه فجر مازندران افزود: در این دهه برنامه های متعددی در استان برگزار می شود که در این بین برخی برنامه ها به عنوان برنامه های شاخص و  متناسب با شعار امسال رهبری و سردار شهید قاسم سلیمانی، سردار دلها می باشد که به صورت عناوین برنامه ها و به صورت متمرکز در استان، شهرستان ها و بخش های مازندران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : از جمله عناوین برنامه های شاخص تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی به عنوان سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی، پویش یک میلیون ختم قرآن برای سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم، همایش رویش های انقلاب در پرتو قرآن، کرسی های آزاداندیشی با موضوع صورت و سیرت انقلاب اسلامی، هم اندیشی و مشاوره های انقلاب و بررسی نقاط و ضعف می باشد.

رییس ستاد دهه فجر مازندران از برگزاری یادمان شهید قاسم سلیمانی با موضوع عصری با شعر انقلاب، تجلیل از واحدهای صنفی عرضه کننده کالای ایرانی و برگزاری گفتمان های دانش آموزی با محوریت بیان دستاوردهای انقلاب از دیگر برنامه های شاخصی است که در دهه فجر امسال در استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد : علاوه بر برگزاری این تعداد عناوین برنامه شاخص در مازندران، برنامه های روتین همچون گلباران مزار شهدا، بیعت و میثاق با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برنامه ویژه ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی و نواختن زنگ انقلاب از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یوسف پور گفت: این برنامه ها به صورت  استانی، شهرستانی و در بخش های مازندران برگزار می شود و در تدوین برنامه سعی شده تا تمامی طبقات اجتماعی از قبیل کودکان، نوجوانان، بانوان، دانش آموزان و دانشجویان لحاظ شود.

وی به قرار گرفتن دهه فجر  با انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان ویژگی امسال این ایام نام برد و افزود: براساس دستورالعمل شورای مرکزی هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور مسائل دهه فجر نباید با مسائل سیاسی و جناحی تداخل پیدا بکند و باید بر محور وحدت ملی باشد.

رییس ستاد دهه فجر مازندران تاکید کرد : همچنین علاوه بر این هرگونه رفتار و بیان تفرقه انگیز از تریبون های دهه فجر جلوگیری می شود.

وی همچنین از همزمانی چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و ۲۲ بهمن به عنوان یکی از ویژگی های دهه فجر امسال به نسبت سالهای گذشته عنوان کرد و گفت : در تدوین برنامه های امسال سعی شده تا این موضوع پررنگ تر دیده شود.

حجت الاسلام یوسف پور گفت: برنامه های دهه فجر امسال توسط ۳۷۰ ستاد دهه فجر استانی، شهرستانی و بخش ها و همچنینن کارگروه های تخصصی این ستاد تدوین شده است.

شعار دهه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان " انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت " است.

اخبار مرتبط