پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در مازندران

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران: افراد مبتلا به آنفلوانزا از حضور در محل کار، مدرسه و مهد‌های کودک پرهیز کنند.

به گزارش مازندروز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه امسال با توجه به شرایط جوی بیماری آنفلوانزا در استان شیوع بیشتری دارد، گفت: در فصل سرما بیماری همه گیر آنفلوانزا یکی از عفونت‌های تنفسی شایع در میان مردم به شمار می‌رود که پیشگیری و کنترل آن اهمیت بسزایی دارد.
دکتر پارسایی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا از افراد مبتلا خواست از خوددرمانی، دست دادن و روبوسی و حضور در محل کار، مدرسه و مهد‌های کودک پرهیز کنند.
او گفت: خانواده‌ها از بیمار مبتلا به آنفلونزا حدود یک و نیم متری فاصله داشته باشند و شستشو مکرر دست‌ها را با آب و صابون انجام دهند.
پارسایی افزود: بیماران از مصرف خودسرانه دارو و تزریق کورتون و دگزامتازون خودداری و برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنند.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا به میزان لازم در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان موجود است، گفت: خانم‌های باردار، کودکان زیر ۱۰سال و افراد دارای سابقه بیماری دیابت، آسم، تالاسمی، قلبی، کلیوی، فشار خون و افراد دارای نقص سیستم ایمنی می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی محل سکونت واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند.

اخبار مرتبط