مدیرکل صداوسیما مرکز مازندران:

جهاد تبیین خبرنگاران ترغیب مردم به شرکت در انتخابات است

مدیر کل صدا و سیمای مازندران در نشست هم اندیشی خبرنگاران شهرستان‌ها گفت: انتخابات یکی از مولفه‌های قدرت نظام و وظیفه خبرنگاران ترغیب مردم به شرکت آگاهانه و پرشور در انتخابات است.

دکتر هادی ابراهیمی در نشست فصلی خبرنگاران شهرستان‌ها با بیان اینکه استان مازندران ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی دارد، گفت: خبرنگاران شهرستان‌ها باید با معرفی این ظرفیت‌ها، نقش و رسالت خود را در پویائی، آگاهی بخشی و امیدافزایی جامعه ایفا کنند.

او توجه رسانه استانی به شهرستان‌ها را یکی از محور‌های مهم سند تحول صدا و سیما و امری مهم و ضروری دانست و افزود: رویکرد جدید صدا و سیما عدالت گستری و توجه جدی به شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده است

مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه خبرنگاران با افزایش سواد رسانه‌ای باید مرجعیت خبری رسانه استانی را حفظ و تقویت کنند، ادامه داد: مرجعیت خبری لزوما به معنای پوشش رویداد‌ها نیست بلکه تولید خبر و گزارش از اتفاقاتی است که از چشم دیگران دور مانده است.

ابراهیمی گفت: جنگ امروز، جنگ رسانه است و رسانه استانی نیز در این تقابل رسانه‌ای دشمن، باید با روایت درست، قوی‌تر از همیشه ظاهر شود و جریان اصلی اطلاعات وابسته به نظام سلطه را خنثی کند

مدیرکل صدا و سیمای مازندران به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انتخابات لیله القدر انقلاب اسلامی است و ما نیز به عنوان رسانه در این زمینه مسئولیت داریم. 

ابراهیمی برگزاری انتخابات پرشور را یکی از مولفه‌های قدرت نظام دانست و افزود: خبرنگاران این اقتدار ملی را به خوبی و با سلیقه درست باید به نمایش عموم بگذارند چرا که توقع مردم از رسانه پخش اخبار باکیفیت و تولیدات حرفه‌ای است.

او با اشاره به اینکه صدا و سیمای مازندران برای نخستین بار در یک اقدام نوآورانه اقدام به تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی کرده است، ادامه داد: رسانه استانی میدان را برای همه سلایق، جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی باز کرده است 

مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: راهبرد دشمن ایجاد ناامیدی و یاس در بین مردم است و این وظیفه خبرنگاران و رسانه است که در مسیر جهاد تبیین مردم را به حضور گسترده در انتخابات تشویق و ترغیب کند.

ابراهیمی افزود: میدان باز سیاسی و رقابت واقعی در دستور کار صدا و سیمای مازندران است و یکی از این کار‌ها که باید انجام شود راه اندازی تریبون‌های آزاد مردمی و دانشجویی در شهر‌ها و روستا‌های استان است.

او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تحقق جهاد تبیین ادامه داد: هر کسی که تریبون و مخاطب دارد علاوه بر تشویق مردم به حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات باید آثار و نتایج این حضور را نیز تبیین کند.

اخبار مرتبط

علی کشوری: نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا؛ در فتنه ۸۸ از هیچکس حمایت نکردم

تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه مازندران

آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار