نرخ بیکاری مازندران در بهار به ۶.۹ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری پیش ازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: براساس آخرین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۴۰۲ توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان ۱.۸ درصد کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: مجموعه دولت سیزدهم در استان مازندران با تلاش‌های بی‌وقفه خود توانسته است در راستای رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی گام بزرگی بردارد.

باقری تصریح کرد: نرخ بیکاری استان مازندران از ۸.۷ درصد بهار سال گذشته به ۶.۹ در بهار امسال رسیده که کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار سال گذشته ۴۴.۹ درصد بوده که در بهار امسال به ۴۶.۱ درصد رسیده است.

باقری تصریح کرد: این آمار نتیجه بهبود فضای کسب و کار و تسهیل صدور مجوز و رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال در استان است.

وی احیای تعاونی‌های راکد، حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک و پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی و بنگاه‌های اقتصادی را از دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری در این استان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، توجه بیشتر به رفع مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران است.

اخبار مرتبط

استان مازندران با کمتر از ۷٪ پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور