آغاز ثبت‌نام طرح «حافظان نور» در آستان امام‌زاده ابراهیم(ع) آمل

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل، حجت‌الاسلام محمد هادی بهرامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، با اشاره به تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گفت: طرح ملی «حافظان نور»، بزرگترین طرح قرآنی کشور در نوار ساحلی دریای خزر به‌صورت رایگان در آستان مقدس امام‌زاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح دوره حفظ کل قرآن کریم در ۱۴ ماه به‌صورت شبانه‌روزی به همراه اسکان، تغذیه و آموزش ویژه بانوان و آقایان برای سنین ۱۴ تا ۲۲ سال در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام بهرامی تصریح کرد: از جمله مزایای دوره، اعطای مدرک رسمی کارشناسی علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم به شرط قبولی در آزمون‌های مربوطه و امکان ادامه تحصیلی در مقطع فوق لیسانس و دکتری بدون لحاظ سن و سوابق تحصیلی قبلی، برگزاری دوره آزمایشی ۴۵ روزه در مشهد مقدس، برگزاری دوره در ماه مبارک رمضان در عتبات عالیات کشور عراق و همچنین شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، امکان اخذ مرخصی تحصیلی از مدارس، برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی شامل مشهد مقدس، قم و جمکران، مزار شهید سلیمانی، کیش، قشم، جزیره هنگام، اصفهان، شیراز، یزد و... است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با بیان اینکه این طرح با همکاری دفتر امام جمعه، شورای توسعه قرآنی شهرستان آمل و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل برگزار می‌شود، اظهارکرد: در این طرح ۱۴ ماه اعتکاف با قرآن در جوار عترت، ۱۴ ماه تمرین عملی سبک زندگی اسلامی که تجربه بهترین سال عمرتان سپری می‌شود.

حجت‌الاسلام بهرامی گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام به سایت www.samenoon.com مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر، آقایان می‌توانند با شماره همراه ۰۹۳۵۶۰۴۴۳۸۴۸ و بانوان با شماره همراه ۰۹۰۳۷۳۰۵۶۲۴ تماس حاصل کنند.

اخبار مرتبط