ارائه ۵ میلیون و ۸۰۰ نفر خدمت جمعیت هلال احمر ‌در تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یعقوب سلیمانی دبیر‌کل جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه اختتامیه طرح نوروزی امداد و نجات در پایگاه جاده‌ای ساری به قائمشهر به امداد‌رسانی جوانان در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: از 24 اسفند تا کنون 5 میلیون و 800 هزار نفر خدمات توسط داوطلبان جوانان هلال احمر در سراسر کشور ارائه خدمت شده است.

وی با بیان اینکه در طرح نوروزی 69 هزار نفر در پایگاه‌های سازمان امداد و نجات هلال احمر خدمات متعدد امدادی انجام دادند، افزود:‌ یک هزار و 975 پایگاه امداد و نجات در کشور فعال بوده  و 40 درصد رشد در حوزه امداد و نجات داشتیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با تشکر از زحمات داوطلبان امداد و نجات در طول نوروز افزود: جوانان در عرصه‌های مختلف حضور دارند و اگر انقلاب با وجود فتنه‌ها جلوبرندگی داشته ‌به برکت جوانان است و راه شهدا نیز ادامه دارد‌.

سلیمانی با تاکید بر اینکه دشمن تلاش کرد تا انقلاب را ساقط کند و مانع سرعت و پیشرفت شود ادامه داد: بیش از 50 درصد شهدا را جوانان تشکیل دادند و دشمن تلاش کرده ‌تا مسیر و راه شهدا را متوقف کند اما راه بلباسی‌ها و فهمیده‌ها ادامه دارد و داوطلبان جوان و نوجوان با واژه‌های ایثار و از خودگذشتگی با خداوند تجارت می‌کنند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه نوجوان علی لندی به عنوان داوطلب جان خود را فدا می‌کند، افزود:جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز با ارائه خدمات متعدد امدادی و درمانی سهم به سزایی در خدمت‌رسانی ایفا می‌کنند.

استاندار مازندران نیز به ارائه خدمات متعدد به دور از گرایش‌های قومی و سیاسی توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر برگرفته از درون مردم بوده و بسیاری از داوطلبان مردمی خدمات ارزشمندی را در طول سال های بعد انقلاب اسلامی انجام می‌دهند.

سید‌محمود حسینی‌پور به امداد رسانی جاده ای،امداد در زمینه سیل و زلزله در جمعیت هلال احمر کشور و مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه مازندران استانی حادثه خیز است و خدمات هلال احمر را در بحران ها شاهد هستیم تصریح کرد: فعالان هلال احمر مازندران با رویکرد خدمات دهی در سراسر استان فعالیت دارند و در پایگاه شهید بلباسی اختتامیه طرح نوروزی برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران نیز در گفتگو با تسنیم گفت:برای اجرای طرح امدادونجات نوروزی این جمعیت از 24 اسفند فعالیت را  آغاز کرده و تا 14 فروردین 1402ادامه یافت ، که در 60 پست و پایگاه امداد و نجات 2000 امدادگر و نجاتگر با طی دوره های بازآموزی مشارکت فعال داشتند.

غلامعلی فخاری افزود: مازندران بعنوان یکی از قطب های منحصربفرد گردشگری وسیاحتی در کشور همه ساله در فصول مختلف میزبان میلیونها نفر ازگردشگران است ودخدمت رسانی و تمهید شرایط برای حضور بی دغدغه این تعداد از گردشگران مستلزم برنامه هایی است که از ماهها قبل در کارگرو ها و جلسات متعدد کارشناسی در هلال احمر استان مورد نیاز سنجی و بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: هلال احمر مازندران  یکی از سازمانهای پیشتاز در استقبال و خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه شاخص ترین  برنامه ها، طرح امدادونجات نوروزی است گفت: در این طرح که با تجهیز 60 پست و پایگاه امداد و نجات  اجرا می شود علاوه بر 300نفر از پرسنل جمعیت هلال احمراستان  حضور داشتند.

وی گفت :همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی و یک فروند بالگرد امدادی نیز در این طرح مشارکت دارشتند تا به فوریت های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

اخبار مرتبط