افتتاح دو طرح در قائم شهر به مناسبت دهه فجر

خبرگزاری آریا- مدیر دفتر مشارکت های مردمی و طرح های زودبازده شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران ازاحداث یک سردهنه زراعی و بازسازی یک سازه در شهرستان قائم شهر خبر داد.

 به گزارش خبرنگارآریادرساری، رضا رسولی گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه فجر سردهنه زراعی روستای خطیرکلا شهرستان قائم شهر امروز با حضور فرماندار و جمعی از مدیران این شهرستان، خانواده شهدا و کشاوزران منطقه افتتاح گردید.

وی گفت: این طرح با هدف بهبود تأمین آب حدود 300 هکتار اراضی کشاورزی روستاهای خطیر کلا، باغدشت و  واکی کلا، جلوگیری از افت بستر رودخانه، کاهش ریسک تخریب ناشی از سیلاب و با اعتبار 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رسولی ادامه داد: بازسازی سازه حاجیکلا و احداث سازه تثبیت بستر در پایین دست آن نیز از دیگر طرح هایی بود که همزمان با این طرح و با اعتبار 120  میلیارد ریال در شهرستان قائم شهر افتتاح شد.

وی افزود: این طرح شامل دراپ مایل و حوضچه مستغرق از جنس سنگ ‌و ملات با رویه بتن مسلح به طول 60 متر ، ریپ رپ بعد از حوضچه ، برید عرضی به طول 60 متر ، دیوار بتن مسلح طرفین به طول 72 متر و سازه تثبیت بستر سنگ و ملات در پایین دست به طول 83 متر  ، طی دو فاز اجرایی گردید.

اخبار مرتبط