خانه محیط زیست بستر مناسبی برای گفتمان سازی است

مدیرکل محیط زیست مازندران، شعار امسال سازمان حفاظت محیط زیست را «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناوارانه» اعلام کرد و گفت: خانه محیط زیست بستر مناسبی برای گفتمان سازی درست و صیانت از مواهب طبیعی و محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، امروز در آئین افتتاح از خانه محیط زیست ایزدشهر، با اشاره به تعیین هفته پاک در تقویم ملی کشور، اظهار کرد: تحقق هوای پاک و اراده ملی شعار سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شده است.

عطااله کاویان افزود: این هفته با تعامل خوبی که بین مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه مدیریت شهری در نور وجود داشت خانه محیط زیست ایزدشهر افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: شعار امسال در سازمان حفاظت محیط زیست، «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناوارانه» است.

کاویان در توضیح محیط زیست مردم پایه، گفت: محیط زیست باید مردمی شود و در حوزه حفاظت محیط زیست مطابق با اصل ۵۰ قانون اساسی مردم پای کار باشند و خانه محیط زیست بستری برای تعامل، تفاهم، همکاری داوطلبانه، موثر و هوشمندانه خواهد بود.

وی افزود: مردم می‌توانند با حضور در خانه محیط زیست دغدغه‌های خود را در حوزه محیط زیست مطرح و بهترین پیشنهادات اجرایی را ارائه دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه خانه محیط زیست شهرستان نور دومین افتتاح در این حوزه است، یادآور شد: نخستین خانه محیط زیست در شهرستان بهشهر افتتاح شد.

کاویان ادامه داد: خانه‌های محیط زیست مکانی برای سمن‌ها، فعالان، علاقه‌مندان محیط زیست خواهد بود.

وی از افتتاح خانه محیط زیست چالوس در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: ایجاد خانه محیط زیست بستر مناسبی را برای گفتمان سازی فراهم می‌کند.

ساخت وسازهای بی‌رویه در شمال

حجت‌الاسلام رزاقی امام جمعه ایزدشهر نیز اظهارکرد: همانگونه که نسل‌های گذشته محیط زیست و منابع طبیعی را به امانت در اختیار ما گذاشتند، ما هم باید به درستی حفاظت و به نسل آینده تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: هرچند عده‌ای برای به‌دست آوردن سود ناچیز منابع طبیعی، جنگل و غیره را تخریب می‌کنند.

امام جمعه ایزدشهر با تاکید بر اینکه مسافرانی که به شهرهای مازندران سفر می‌کنند باید در حفظ محیط زیست بکوشند، اظهار کرد: به همت شهرداری ایزدشهر سطل‌های زباله فراوانی تعبیه شده ‌است اما متاسفانه گاهی با حرکات نادرست از سوی مسافران روبرو می‌شویم که زباله را در حاشیه شهر رها کرده و نسبت به منابع طبیعی نامهربان هستند این اقدام نوعی بی‌فرهنگی است.

وی یادآور شد: محیط زیست فقط کنترل پسماند نیست؛ بلکه  مردم انتظار دارند در حوزه جنگل و ساحل هم اقدامات مطلوبی انجام شود.

امام جمعه ایزدشهر ضمن گلایه مندی و ابراز تاسف مبنی بر ویلا سازی‌هایی که در شهرهای شمالی انجام می‌شود و عاملی موثری در تخریب محیط به حساب می‌آید، گفت: اگر جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته نشود مازندران هم در سال‌های آینده با مشکلاتی که کلان شهرها مواجه‌اند روبه‌رو می‌شود.

اخبار مرتبط