نظارت ویژه بر بازار اقلام پُرمصرف شب یلدا تشدید شد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا و افزایش تقاضای برخی از کالاها، طرح نظارتی ویژه شب یلدا به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و برخورد با سوءاستفاده‌های احتمالی آغاز شده است.

سید مسیب موسوی افزود: ۱۲۰ بازرس در قالب ۶۰ گروه در این طرح فعال شده اند و بر قیمت کالا‌های پرمصرف مانند آجیل و خشکبار، شیرینی جات، میوه و تره بار و رعایت ضریب سود مصوب نظارت می‌کنند.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اجرا می‌شود، ادامه داد: بازرسان علاوه بر کنترل قیمت و سود مصوب، نصب برچسب قیمت کالا، صدور فاکتور خرید و ارائه کالا با قیمت مطلوب را نیز نظارت خواهند کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: مقرر شده است بازرسان علاوه بر شیفت صبح در شیفت عصرگاهی نیز در بازار حضور داشته باشند

موسوی از مردم خواست تخلفات اقتصادی و صنفی مانند گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ به ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع دهند.

ایرانیان هر ساله شب اول دی ماه که به شب یلدا معروف است و آغاز زمستان و فصل سرما محسوب می‌شود با دورهمی و جمع شدن در منزل بزرگتر‌ها تا پاسی از شب، این مراسم را جشن می‌گیرند.

اخبار مرتبط