ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی مازندران ۵ هزار میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده ظهر یکشنبه در کمیته پژوهش استان مازندران با اشاره به اجرای طرح‌ها و مطالعاتی شیلاتی با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی اظهار داشت: صید و صیادی، آبزی پروری، حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر، توسعه بازار و صادرات و بازسازی ذخایر از جمله طرح‌ها و برنامه‌ها است.

وی با اظهار این که سه هزار و ۷۰۰ واحد آبزی پروری در استان وجود دارد، گفت: سالانه ۱۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۴۰ هزار نفر غیرمستقیم در فعالیت‌های شیلاتی مشغول فعالیت هستند.

وی میزان تولید شیلاتی را ۱۰۴ هزار تن به ارزش چهار تا پنج هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در شیلات استان ۱۱۳ تشکیل صیادی در بخش ماهیان استخوانی، خاویاری و کیلکا فعالیت دارند و سالانه پنج هزار نفر مستقیم در این بخش مشغول کار هستند.

کریم زاده با اظهار این که سالانه بیش از ۱۵ هزار تن انواع ماهیان استخوانی، کیلکا و خاویاری صید می‌شود، ارزش اقتصادی آن را ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: هفت هزار و۶۵۰ نفر در سه هزار و ۷۰۰ واحد آبزی پروری استان اشتغال دارند.

مدیرکل شیلات مازندران یادآور شد: سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزار آبزی در واحدهای آبزی پروری به ارزش چهار هزار میلیارد تومان تولید می‌شود.

وی حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی را از رسالت‌های مهم برشمرد و گفت: سالانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهیان در رودخانه‌های استان رهاسازی می‌شود و سالانه ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و ۱۳ میلیون قطعه بچه ماهی کپور تولید می‌شود.

اخبار مرتبط