مناسب سازی راه‌های اصلی مازندران نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه اعتبارات استانی در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافت، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای طرح‌های حوزه‌های راهداری مصوب شده است.

حسن جهانیان با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود ۷۰ درصد اعتبارات ملی تخصیص داده شود، افزود: در حوزه استان بیش از ۵۵۴ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

او با اشاره به اجرای طرح سیستم مدیریت نوسازی راه در استان گفت: براساس پایش ۳۹ درصد رویه راه‌های شریابی استان دارای خرابی زیاد، ۱۳ درصد خرابی متوسط و ۴۹ درصد دارای رویه مناسب است از این رو اولویت اول، روکشی محور‌های دارای خرابی زیاد است.

جهانیان ادامه داد: بررسی راه‌های فرعی نیز نشان می‌دهد ۳۱ درصد این راه‌ها دارای خرابی زیاد، ۱۹ درصد خرابی متوسط و ۵۱ درصد رویه مناسب است.

مدیرکل راهداری مازندران گفت: بیش از دو هزار میلیارد تومان منابع مالی برای مناسب سازی راه‌های شریانی و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای مناسب سازی راه‌های فرعی لازم است.

او با اشاره به آنالیز هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان افزود: طبق بررسی‌ها ۳۱ درصد راه روستایی دارای خرابی زیاد، ۴۴ درصد دارای خرابی متوسط است و ۲۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار به طول هزار و ۱۷۰ کیلومتر استان فاقد آسفالت است.

مدیرکل راهداری مازندران ادامه داد: برای آسفالت راه‌های روستایی بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در سال جاری در حوزه راه‌های شریانی ۱۲۵ کیلومتر روکش مجدد آسفالت شده است.

جهانیان طول راه‌های شریانی را دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر ذکر کرد و افزود: در حوزه ساخت و آسفالت راه روستایی نیز ۱۳۵ کیلومتر از محور‌ها آسفالت و ۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی نیز ارتقا یافته است

اخبار مرتبط