حفظ کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از منابع ملی یکی از مهمترین دغدغه‌های استان است

به منظور جلوگیری از تصاحب اراضی ملی و نیز حفظ اراضی با ارزش زراعی و باغی شهرستان آمل این تعداد دیوارکشی غیر مجاز که در 4هزار متر مربع اززمین های کشاورزی انجام شده بود؛ تخریب، قلع و قمع و به وضع سابق بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان ساری،به منظور جلوگیری از تصاحب اراضی ملی و نیز حفظ اراضی با ارزش زراعی و باغی شهرستان آمل این تعداد دیوارکشی غیر مجاز که در 4هزار متر مربع اززمین های کشاورزی انجام شده بود در قالب تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حضور دادستانی، بخشدار، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی تخریب، قلع و قمع و به وضع سابق بازگردانده شد.

حفظ کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از منابع ملی یکی از مهمترین دغدغه‌های استان است که دررونق بخشی به تولیدات کشاورزی و حفظ اراضی ملی نیز موثراست.

در خصوص ممنوعیت ارائه هرگونه انشعاب و خدمات به ساخت و‌ساز های غیر مجاز اخطارهای لازم؛ پیشتر از سوی دستگاه های متولی داده شده و از مالکین نیز خواسته شد تا قبل از هرگونه خرید ملک و احداث ساختمان از امور اراضی اداره جهاد کشاورزی استعلام های لازم را اخذ نمایند.

گفتنی است از ابتدای سال جاری تا کنون موارد بسیاری ازبناها و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قلع و قمع و به حالت اولیه اعاده شده است که بخشی ازآن احکام به استناد تبصره 2 ماده 10 وبخشی نیزازاحکام صادره قطعی از مراجع قضایی بوده است.

اخبار مرتبط