اجرایی شدن ارتباط دانشگاه با صنعت در آمل

ارتباط دانشگاه با صنعت با امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی وحرفه‌ای علامه حسن زاده آملی و دو واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی آمل اجرایی شد.


این تفاهم نامه با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای مازندران میان رییس دانشکده علامه حسن زاده آملی و مدیر عامل شرکت سیم وکابل و شرکت لبنی هراز آمل مبادله شد.


سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران، در حاشیه تبادل اسناد این تفاهم نامه گفت: آموزش نیرو‌های متخصص مرتبط با بخش صنعت و نیز اشتغال آفرینی برای بخش تولید از مهمترین اهداف تفاهم نامه امضا شده میان نهاد دانشگاه و صنعت بوده است.


سیدیوسف هاشمی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی پویا، اشتغالزا، کارآفرین و هدف مهم تربیت نیروی کار ماهر و ورود به بازار کار است.


وی ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه در سال‌های اخیر به عنوان حلقه مفقوده‌ای بوده که خوشبختانه با امضای تفاهم نامه جدی، وارد مرحله عملیاتی شد.


وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا از طریق علم به ثروت رسید و باید علم را به عمل پیوند بزنیم و شرط آن برنامه محوری، عملگرایی و پژوهش محوری می‌باشد و این شدنی است.


سرپرست دانشگاه فنی وحرفه‌ای مازندران به وجود ۱۱ دانشکده فنی وحرفه‌ای دخترانه و پسرانه در سطح استان اشاره کرد و گفت: درسال‌های اخیر گرایش خانواده‌ها برای مهارت آموزی و ادامه تحصیل فرزندانشان در این دانشکده‌ها افزایش قابل قبولی داشته و باید فرهنگ سازی جدی تری شود تا همه دانش آموزان هنرستانی جذب این مراکز آموزش و مهارتی شوند.


هاشمی خاطر نشان کرد: دانشجویانی که از دانشگاه فنی و حرفه ای، فارغ التحصیل می‌شوند، حداقل یک مهارت کامل را آموزش می‌بینند که جدای از اینکه در واحد‌های تولیدی و صنعتی می‌توانند مشغول به کار شوند، حتی به صورت مستقل کارآفرینی نیز دارند.

اخبار مرتبط