انهدام باند کلاهبرداری اسکیمری میلیاردی در مازندران

انهدام باند کلاهبرداری اسکیمری میلیاردی در مازندران

سامع خورشاد در تشریح این خبر اعلام کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیرمجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: در تحقیقات اولیه مأموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مالباختگان توسط کلاه‌برداران به‌وسیله «دستگاه اسکیمر» کپی‌برداری شده و از این طریق به وجوه آن‌ها دسترسی پیداکرده‌اند.

 

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: مأموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه‌اندازی دستگاه اسکیمر دریکی از نانوایی‌های استان، اقدام به کپی‌برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و پس از انتقال چندین‌باره وجوه در کارت‌های بانکی مختلف، درنهایت برای خرید لوازم‌خانگی به یکی از فروشگاه لوازم‌خانگی استان‌های مرکزی مراجعه و از کارت شناسایی جعلی برای معرفی خود برای خرید استفاده می‌کردند.

 

وی ادامه داد: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای وی مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال آن‌ها جمع‌آوری شد.

 

سرهنگ‌ خورشاد بابیان اینکه متهم به جرم ارتکابی معترف و اظهار کردند که ۱۴۱ عدد عابر کارت شهروندان را کپی و با آن‌ها لوازم‌خانگی خرید کرده‌اند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی مالباختگان را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند که با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha