20 مجوز احداث گلخانه کوچک مقیاس در آمل صادر شد

20 مجوز احداث گلخانه کوچک مقیاس در آمل صادر شد

خبرگزاری آریا- مدیرجهاد کشاورزی آمل از صدور 20 فقره مجوز احداث گلخانه کوچک مقیاس در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان آمل، سید حسین اسلامی از صدور 20 فقره مجوز گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان آمل خبر داد و گفت: این مجوز‌ها در قالب طرح ساخت گلخانه مقیاس کوچک در مساحت کمتر از 300 مترمربع داخل محدوده شهر و روستا صادر شد.

وی افزود: در قالب گسترش تولید و اشتغالزایی و در سال مزین به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و با هدف کاهش بیکاری و نیز تولید محصول سالم، از ابتدای امسال تاکنون 20 فقره مجوز احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس به مساحت 6 هزار مترمربع از طریق پنجره واحد جهاد کشاورزی این شهرستان صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: این مجوز‌ها برای افزایش تولید در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای، افزایش بهره‌وری از زمین‌های خُرد و کوچک کشاورزی و تسریع و تسهیل در فرآیند صدور، در روستا‌های شهرستان آمل صادر شد.

وی بیان کرد: برای صدور مجوز پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس باید امکان احداث در حوزه منطقه سکونت متقاضیان مقدور و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

این مسوول افزود: این نهاد با هدف عملیاتی کردن سیاست های وزارت متبوع مبنی بر توسعه احداث گلخانه های کوچک مقیاس، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سالم سبزی و صیفی در تمام فصول، این طرح را اجرا کرد. 

وی در پایان گفت: آمل با داشتن سطح زیر کشت یک میلیون و 860 هزار مترمربع پرورش گل های زینتی و تولید 110 میلیون انواع گل زینتیف رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

 

اخبار مرتبط

سبز شدن گلخانه به‌جای ویلا؛ آرزوی نخبه کارآفرین/ نشُدها در سایه پشتکار شُد می‌شود

بهره برداری گلخانه هیدروپونیک هوشمند در بابلسر

تشکیل انجمن گردشگری و کشاورزی/ اشتغال 100 هزار نفر در بخش تولید گل در کشور

0 نظر

ارسال نظر

capcha