قهرمانی که ‌۲۹ مدال طلا در کارنامه‌اش‌ دارد

قهرمانی که ‌۲۹ مدال طلا در کارنامه‌اش‌ دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، در میان گستردگی رشته‌های ورزشی، برخی رشته‌های خاص کمتر دیده می‌شوند. در دنیای امروز که رشته‌های پر طرف‌دار، دنبال کنندگان زیادی دارند، ورزشکاران رشته‌های سنگین در پی کسب مدال‌آوری و افرودن مدال به کارنامه ورزشی حرفه‌ای خود، در سکوت افتخارآفرینی می‌کنند. رشته‌های سنگین ورزشی همچون وزنه‌برداری پرس سینه، پاورلیفتینگ و بدنسازی اگرچه در نگاه اول، ورزش‌هایی قدرتی و بدنسازی محسوب می‌شوند اما در نگاهی عمیق‌تر، قهرمانان و پهلوانانی با مدال‌های طلایی در خود پرورش می‌دهند که معمولا ناشناخته‌اند و دیده نمی‌شوند.حتی متولیان ورزشی نیز قدمی برای دیده شدنشان برنمی‌دارند. 

"ایرج صفری" قهرمان وزنه‌برداری " پرس سینه " پیشکسوتان ایران که 29 مدال طلا در کارنامه قهرمانی خود به ثبت رسانده و سال‌ها پاورلیفتینگ و بدنسازی کار می‌کند، تاکنون بعد از کسب مدال‌هایش، حتی یک پیام تبریک از متولیان ورزشی شهرستان دریافت نکرده، اما انجام نشدن این حداقل ،مانعی برای اهدافش نشده است. مرد طلایی وزنه‌برداری پرس سینه اخیراً نیز موفق به دریافت مدال طلا در مسابقات استان‌های شمالی شد.اکنون نیز در حال آماده شدن برای مسابقات کشوری و انتخابی اُروپا یا آسیا است. با این ورزشکار قهرمان رشته‌های سنگین هم‌کلام شده و پای درد‌ و دلش نشستیم‌.

ایرج صفری قهرمان وزنه‌برداری پِرِس سینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درمورد سابقه فعالیت ورزشی خود، گفت: تقریبا 20 سال در رشته بدنسازی، وزنه‌برداری‌ پرس سینه و پاورلیفتینگ فعالیت دارم و در مسابقات مختلف شرکت می‌کنم. بیش از 12 سال به صورت حرفه‌ای در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری شرکت دارم و عضو تیم ملی وزنه‌برداری پرس‌سینه هستم.

صفری با بیان اینکه اولین مدالی که کسب نموده در مسابقات شهرستانی در سوادکوه بود، با اشاره به کارنامه مدال‌آوری خود، خاطرنشان کرد: حدود 12 سال پیش در مسابقات شهرستانی در سوادکوه، اولین مدال طلا را کسب کردم.به صورت 8 سال پی‌درپی قهرمان استان بودم.در مسابقات جام رمضان ساری، مسابقات سمنان، ایلام، اسلام‌شهر که انتخابی اروپا بود،مقام اول کسب کرده و طلا گرفتم.

وی افزود: حکم قهرمانی جام دریای خزر و طلای آن مسابقات را بدست آوردم.اخیرا نیز در مسابقات جام کارگران باشگاه‌های استان‌های شمالی، مدال طلا گرفتم.

عضو تیم‌ملی وزنه‌برداری پرس سینه پیشکسوتان که در طی سال‌های ورزش حرفه‌ای و قهرمانی خود، رقیب نداشته است، با بیان اینکه برای اعزام به خارج از کشور همواره موانعی پیش می‌آمد، اظهارداشت: 5 سال پی‌درپی رکوردم طوری بود که انتخابی مسابقات خارج از کشور، اول می‌شدم ولی همواره حوادثی در زندگی‌ام پیش آمد که مانع اعزام می‌شد.

صفری افزود: باتوجه به داشتن حدود 50 سال سن و 77 کیلو وزن، حدود 6 کیلو زیر وزن هستم یعنی به مسابقه‌ای که می‌روم، 6 کیلو بالای وزن است.مطمئناً اگر 3 تا 5 کیلو وزنم بالا رود، رکوردم جهانی می‌شود. 

این قهرمان پاورلیفتینگ با بیان اینکه تاکنون کسی رکوردم را نزده است، تصریح کرد: رکورد فعلی‌ام 145 تا 150 کیلو است.در سن 50 سال پیشکسوتان رکورد 140 تا 145 است و تاکنون کسی رکوردم را نزده است. حتی در مسابقات استانی در مازندران، رکورد جوانان بزرگسالان را می‌زنم. 

صفری که برای مسابقات انتخابی اروپا و آسیا در حال آماده شدن است، درمورد آن گفت: حدود یکماه دیگر مسابقه قهرمانی باشگاه‌های کشور در اراک را دارم که انتخابی اروپا یا آسیا است و درحال حاضر درحال آماده شدن برای آن مسابقات هستم تا ان‌شا‌ء‌الله این بار مشکلی پیش نیاید و بتوانم به خارج از کشور اعزام شوم.

قهرمان وزنه‌برداری پرس سینه پیشکسوتان که تاکنون 29 مدال طلا در کارنامه ورزش حرفه‌ای خود دارد با گلایه از متولیان تربیت بدنی شهرستان، اظهارداشت: تاکنون 30 مسابقه شرکت کردم که 29 مدال طلا بدست آوردم اما هیچ گاه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یک پیام تبریک برایم نفرستاد. ضمن اینکه حمایت مالی هم نمی‌شوم که البته انتظاری نیز ندارم ولی یک پیام تبریک، حداقل کاری است که می‌توانند انجام دهند ولی توجهی ندارند.

صفری ادامه داد: تمام مسابقاتی که شرکت می‌کنم تحت نظر فدراسیون است. "کیوان جعفراوقلی " مسئول هیئت ما در سوادکوه هستند که از همه لحاظ ورزشکاران را حمایت می‌کنند و واقعا تشکر و قدردانی از ایشان دارم.حتی ایشان هم از سوی تربیت بدنی حمایت نمی‌شوند. هر چند سال هم مجبور است برای تجهیز دستگاه‌ها، وام دریافت کند.

این ورزشکار با بیان اینکه سوادکوه ورزشکاران با استعداد و مدال‌آور زیادی دارد که حمایتی از سوی متولیان نمی‌شوند، تصریح کرد: حداقل 100 ورزشکار را خودم آموزش داده‌ام.‌جوانانی در باشگاه داریم که قهرمان آسیا شده‌اند اما حتی مورد تقدیر قرار نگرفتند.اعزام به مسابقات با هزینه شخصی خودشان است.جوانان ورزشکار سوادکوه اگر حمایت شوند، در سطح آسیا و جهان حرف زیادی برای گفتن دارند و می‌توانند پرچم کشورمان را به احتزار درآورند‌‌.

صفری افزود: تنها کسی هستم که در شهرستان بیشترین مدال را در رشته‌ام بدست آورده‌ام. تنها انتظارم از اداره ورزش و جوانان این است که مشوقی برای جوانانی باشند که برای اولین بار موفق به کسب مدال می‌شوند تا انگیزه ادامه راه برایشان تقویت شود. هر مدال جهانی یعنی برافراشتن پرچم ایران و این افتخار بزرگی است.

شهرستان محروم سوادکوه، مملو از ورزشکارانی است که در سکوت افتخارآفرینی می‌کنند و مدال‌های رنگارنگی به گردنشان آویخته می‌شود.اما دریغ از نگاه متولیان به این افتخار آفرینی‌ها. حتی صدای شکسته شدن رکورد هم نگاهی را تغییر نمی‌دهد.‌ ورزشکاران رشته‌های ورزشی سنگین، مظلومیت خود را در زیر وزنه‌های قهرمانی خود پنهان می‌کنند. پهلوانانی که با هزینه‌های شخصی به دنبال برافراشتن پرچم مقدس کشورمان در سطح بین‌المللی هستند.
 
اگرچه ورزش‌شان سنگین است اما روح سبک بالشان تنها انتظار یک پیام تبریک را دارد تا شاید تشویقی شوند برای ادامه راه سخت. راهی که تاکنون در سکوت و با مدال‌آوری، طی شده است. شاید اگر در سال‌هایی که این پیشکسوت ورزشی برای انتخابی مسابقات اروپایی و آسیایی قهرمان و انتخاب شد، متولیان کمک حالش بودند، وضعیت جور دیگری رقم می‌خورد و پیش می‌رفت. امیدواریم کسب قهرمانی مسابقه پیش رو، مقدمه احتزاز پرچم ایران در اروپا و آسیا توسط این ورزشکار در رشته ورزشی‌اش باشد.

 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha