کشف و ضبط ۱۳۰ کیلوگرم گوشت فاسد در تنکابن

کشف و ضبط ۱۳۰ کیلوگرم گوشت فاسد در تنکابن

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در پی بازدید کارشناسان این اداره از یک واحد عرضه گوشت قرمز در تنکابن، ۱۳۰ کیلوگرم گوشت قرمز گاوی و گوسفندی بدلیل انقضای تاریخ مصرف و نگهداری گوشت گرم در شرایط نامناسب کشف و ضبط شد.

گلپایگانی افزود: گوشت‌های کشف شده به دلیل ظاهر ارگانولپتیکی نامناسب، غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و در حضور صاحب محموله حذف بهداشتی و از چرخه مصرف خارج شد.

او گفت: به متصدی واحد صنفی تذکر کتبی داده شد که در صورت تکرار عمل، خلاف موازین بهداشتی، ضمن معرفی به مراجع قضایی، سرد خانه مذکور پلمب و از ادامه فعالیت جلوگیری خواهد شد.

گلپایگانی همچنین افزود: فردی که بدون مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی اقدام به حمل فرآورده‌های خام دامی در قائمشهر کرده بود، ۲۵ میلیون ریال جریمه شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: حمل و نقل هر گونه دام و فرآورده‌های خام دامی منوط به اخذ گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی است.

او گفت:برای حمل و نقل هر گونه دام و فراورده‌های حاصله از دام از جمله شیر، گوشت، عسل و تخم مرغ صاحب کالا باید با مراجعه به دامپزشکی مبدا ء و ارائه مدارکی مبنی بر سلامت محصول نسبت به اخذ گواهی حمل بهداشتی به مبداء اقدام کند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha