ثبت ۴۲۵میلی‌متر بارندگی در غرب مازندران/ بارش یک‌ساله در ۲۴ساعت/ روند بازگشایی آزادراه تهران ـ شمال مناسب نیست

ثبت ۴۲۵میلی‌متر بارندگی در غرب مازندران/ بارش یک‌ساله در ۲۴ساعت/ روند بازگشایی آزادراه تهران ـ شمال مناسب نیست

سیدمحمود حسینی‌پور نوری در گفت‌وگو اختصاصی با خبرگزاری تسنیم در ساری درباره بحران سیل مازندران با بیان اینکه "پس از 48 ساعت بارندگی بی‌وقفه باران در پایین‌دست و برف در بالا‌دست، از صبح امروز هوا صاف و آفتابی و مازندران از شرایط بحران خارج شد"، اظهار داشت: عملیات امداد و خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده در حال انجام است و به همه دستگاه‌های متولی و فرمانداران مأموریت داده شد تا پایان کار، غرب مازندران را رها نکنند.

وی با ابراز اینکه "برآورد خسارت از مناطق سیل‌زده غرب مازندران از صبح امروز آغاز شد و پس از‌ جمع‌بندی میزان خسارت، به اطلاع مردم خواهد رسید"، افزود: افراد آسیب‌دیده از سیلاب اخیر در بخش خانگی و کشاورزی نگران نباشند و خسارت آنها برآورد و شیوه پرداخت اعلام می‌شود.

استاندار مازندران از کندی عملیات بازگشایی آزاد‌راه تهران ـ شمال که به‌دلیل رانش و ریزش دیواره جاده مسدود شده بود، گلایه کرد و گفت: در بازدید سرزده‌ای که دیشب از این جاده داشتم تأکید کردم که تا عصر امروز مسیر بازگشایی شود و زیر بار ترافیکی برود.

حسینی‌پور از خارج شدن سد میجران رامسر از شرایط بحرانی و سرریز شدن آن خبر داد و تصریح کرد: به‌دلیل کدورت بالای آب سد در پی جاری شدن سیلاب، آب شرب رامسر با مشکل مواجه شده بود که با تانکر به شهروندان آبرسانی می‌شد و این مشکل نیز رفع شد.

وی با اعلاک اینکه "ساماندهی 7هزار کیلومتر رودخانه مازندران در دستور کار است و برای آن برنامه داریم"، خاطرنشان کرد: اگر رودخانه‌های مازندران اصلاح مسیر و بازگشایی شوند قطعاً شاهد جاری شدن سیلاب به‌سمت شهر و روستاها در زمان طغیان رودخانه ها نخواهیم بود.

اخبار مرتبط

ورود سامانه بارشی از امشب به مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha