تشکیل کمیته ویژه «کاغذ» در وزارت ارشاد/ مسئولان آموزش و پرورش پای امضای قرارداد نمی‌آیند

تشکیل کمیته ویژه «کاغذ» در وزارت ارشاد/ مسئولان آموزش و پرورش پای امضای قرارداد نمی‌آیند

آمارهای گمرک نشان می‌دهد که در شش ماهه نخست سال جاری حدود 229 هزار و 259 تن کاغذ به ارزش 270 میلیون و 451 هزار و 473 دلار با کد تعرفه‌های مختلف تحریر مثل کاغذ پشت طوسی، کائولن، کاغذ روزنامه و ... به کشور وارد شده است. همچنین در شش ماهه نخست امسال حدود 77 هزار و 354 تن از کاغذ تحریر به ارزش 66 میلیون و 122 هزار و 542 دلار به کشور وارد شده است.

این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با کاهش 31 درصدی روبرو بوده است. اما حجم ارز خارج شده از کشور برای واردات این کاغذها بار دیگر ضرورت توجه به تولید داخلی را گوشزد می‌کند.

حالا کمتر از یک ماه از وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بسیج تمامی بخش‌های دولت برای خودکفایی در عرصه تولید کاغذ می‌گذرد،‌ در این مدت در بخش‌های مختلف از فروشندگان این کالا گرفته تا مصرف‌کنندگان آن نیز بر لزوم خودکفایی در تولید صحه گذاشته‌اند،‌ موضوعی که اگرچه به نظر می‌رسد، در بلند مدت می‌تواند پاسخگوی نیاز ما باشد اما در پرداختن به آن تردیدی نیست و نباید فرصت‌های بیشتری را سوزاند.

خبرها همچنین حکایت از تشکیل کارگروهی برای این مهم در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند‌، کارگروهی که فعلا در مرحله ارزیابی وضعیت موجود و شناسایی نقاط ضعف و قوت است.

اخبار مرتبط

همه مهد‌کودک ها، زیر مجموعه آموزش و پرورش

دوره تربیت خبرنگاری شهید «هادی باغبان»

0 نظر

ارسال نظر

capcha