کشتی مازندران در محرومیت‌ها قهرمان‌سازی می‌کند

کشتی مازندران در محرومیت‌ها قهرمان‌سازی می‌کند

عسگری محمدیان در آستانه سفر وزیر ورزش و جوانان به مازندران که با هدف تجلیل از مدال‌آوران مازندرانی مسابقات جهانی نروژ عصر امروز، شنبه انجام می‌شود به همشهری آنلاین اظهار کرد: مازندران شاخص‌ترین استان در کسب افتخارات ورزشی برای ایران است که این افتخارات نیز عمدتا توسط کشتی‌گیران این استان به دست می‌آید، اما زیرساخت‌ها و امکاناتی که در حوزه کشتی مازندران وجود دارد بسیار اندک و معمولی است و فاصله بسیار زیادی با نقطه مطلوب دارد.
وی افزود: کشتی این استان ۲۱مدال طلا از ۵۰مدال طلای ایران در تاریخ مسابقات جهانی کشتی را کسب کرده و در رقابت‌های المپیک نیز  ۱۳مدال برای ایران به ارمغان آورده است. هیچ استانی مانند مازندران برای کشتی و ورزش ایران افتخار کسب نکرده است، اما در چنین استانی با این میزان استعداد و اثرگذاری حتی یک خانه کشتی با امکانات و تجهیزات مناسب و حرفه‌ای وجود ندارد.
رئیس هیئت کشتی مازندران تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی به دلیل ماهیت غیر دولتی‌شان سهمی از اعتبار و بودجه‌های دولتی ندارند و به همین دلیل همواره برای کمک به هیئت‌های شهرستانی کشتی با هدف گسترش زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات مورد نیاز باشگاه‌ها با مشکل مواجهیم.

اخبار مرتبط

پیروزی نماینده مازندران در نخستین گام لیگ برتر کشتی فرنگی

قهرمان سنگین وزن جهان در دور برگشت برای فولادین ذوب کشتی می‌گیرد

استقبال مردم بابل از دارنده نشان طلای سنگین وزن کشتی جهان

0 نظر

ارسال نظر

capcha