جلوی برداشت زودهنگام مرکبات گرفته شود

جلوی برداشت زودهنگام مرکبات گرفته شود

محمدرضا شعبانی امروز در ارتباط با موضوع برداشت مرکبات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال هم مانند سال‌های قبل برخی از سورتینگ‌داران و سودجویان اقدام به برداشت نارنگی‌های پیش‌رس کردند که می‌توان گفت زمان برداشت برای بازار داخلی و عرضه به بازار صادراتی نیست.

وی افزود: متاسفانه این برداشت زودهنگام باعث افت قیمت و افت کیفیت در بارهای ارسالی هم به بازارهای داخلی و هم به بازارهای خارجی می‌شود که هردو به ضرر تولیدکنندگان می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بیان کرد: جلسات مختلفی در استان برگزار شد که تصمیم‌گیری درباره زمان برداشت برعهده مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی است جلسه‌ای در این زمینه برگزار شده قرار شد مرکز تحقیقات و جهاد کشاورزی زمان برداشت را که همان زمانی است که میوه به آب لازم و قند کافی می‌رسد و بازار می‌تواند آن را جذب کند اعلام کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه طبق تجربه نارنگی‌های پیش‌رس را می‎‌توان از اوایل مهر ماه برداشت کرد و تامسون که موقعیت برداشت از آبان ماه برای انبار و به‌مرور وارد بازار شود، تصریح کرد: درخواست ما این است هم باغداران و سورتینگ‌داران به این مهم توجه کرده و زودتز از موعد برداشت نکنند که باعث خرابی میوه در مقصد شده و ترشیدگی میوه در زمان عرضه و مصرف‌کنندگان را ناراضی می‌کند.

اخبار مرتبط

مازندران مرکبات ۱۶ استان کشور را تامین کرد

صادرات ۱۸۱ هزار تن کیوی و مرکبات از مازندران

تولید بیش از۱۵۰ تن مرکبات در جویبار

0 نظر

ارسال نظر

capcha