ضرورت ورود ستاد ملی کرونا به وضعیت افزایش بیماران کرونایی مازندران

ضرورت ورود ستاد ملی کرونا به وضعیت افزایش بیماران کرونایی مازندران

علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: افزایش ورود بیماران کرونایی به مراکز درمانی مازندران در چند روز اخیر نگران کننده و رشد صعودی آمار مبتلایان به کرونا زنگ خطر را به صدا در آورده است.

وی با اشاره به ناکافی بودن امکانات درمانی مازندران افزود: دو دانشگاه علوم پزشکی استان با امکانات درمانی محدود و تخت‌های بستری کم‌شمار نمی‌توانند از عهده خدمات‌دهی به بیماران کرونایی در حال افزایش برآیند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم‌کاری مسؤولان استانی در اعمال محدودیت‌های چاره‌ساز افزود: بخش مهم نگرانی‌های منطقی مردم مازندران ناشی از حجم تردد بالای مسافران غیر بومی به این استان است.

 کریمی‌فیروزجایی تصریح کرد: مهار ویروس کرونا در حال حاضر عزم ملی و مشارکت همه جانبه مردم را می‌طلبد.

‏وی با اظهار نگرانی از کاهش سطح ۴۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در مازندران یادآور شد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فقدان امکانات مورد نیاز و واکسینه نشدن عموم مردم عوارض خطرناکی بدنبال دارد.

‏کریمی با تاکید بر مسؤولیت مستقیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این وضعیت افزود: تقویت پشتیبانی از کادر درمان و حمایت همه جانبه از تلاش‌های در حال انجام ضرورت دارد.

‏عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم گفت: مجلس در همراهی با دولت برای مهار ویروس کرونا شیوه‌های عملیاتی مقابله با این بیماری مهلک را بررسی و ارائه خواهد کرد.

‏کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: برای مقابله جدی با شرایط کرونایی جدید در مازندران، مسؤولان استانی نیازمند اختیارات گسترده‌تر هستند که ستاد ملی مقابله با کرونا باید آنها را عملیاتی کند.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha