افتتاح خانه هلال و مدیریت بحران در منطقه دودانگه ساری

افتتاح خانه هلال و مدیریت بحران در منطقه دودانگه ساری

افتتاح خانه هلال و مدیریت بحران در منطقه دودانگه ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خانه هلال و مدیریت بحران روستای علی‌آباد بخش دودانگه با حضور علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، مسؤولان و اعضای شورای اجرایی شهرستان افتتاح شد.

سیداکبر موسوی زرینی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  جذب و سازمان‌دهی اعضا و داوطلبان از میان اهالی روستا، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، تشکیل کارگروه توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیران داوطلب در روستاها و محلات از مهم‌ترین محورهای فعالیت خانه‌های هلال روستایی است.

وی با بیان اینکه خانه هلال علی‌آباد یکی از ضروری‌ترین خانه‌های هلال در بخش دودانگه شهرستان ساری است، افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه در زمان برف و بارندگی در روستاها می‌توانیم از تیم آموزش دیده در این خانه هلال تا رسیدن نیروهای امدادی برای ارزیابی‌های اولیه کمک بگیریم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساری اضافه کرد: علاوه بر این، در زمان حوادث کوهستان می‌توان تیم امداد و نجات کوهستان منطقه دودانگه را از این خانه هلال پشتیبانی کند.

موسوی با تاکید بر اینکه فعالیت خانه‌های هلال در زمان حوادث غیرمترقبه موجب آمادگی سریع‌تر در پاسخگویی به حوادث می‌شود، گفت: بنابراین آموزش‌های همگانی در دستور کار خانه‌های هلال روستایی جمعیت هلال‌احمر قرار دارد؛ به این دلیل که فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر بر اساس چشم‌انداز بین‌المللی بی‌طرفانه و عام‌المنفعه استوار است.

انتهای پیام/86034/غ

اخبار مرتبط

فعالیت‌های سیاسی در شهرداری ساری متوقف می‌شود

یک حلقه مار غیرسمی در یک منزل مسکونی ساری زنده گیری شد

نخستین مهدکودک اصلاح و تربیت مازندران در ساری ساخته می‌شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha